Prace przy przebudowie wiaduktu prawdopodobnie rozpoczną się na początku czerwca. Zajmie się tym firma Trakcja S.A. z Warszawy.
Nowy wiadukt będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na górze będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które umożliwią podróżnym dotarcie autobusami do portu lotniczego i z powrotem. Z peronu na szczyt nowego obiektu będą prowadziły schody ruchome oraz windy. Po obu stronach przeprawy znajdą się także ciągi pieszo-rowerowe.
- Zakres inwestycji obejmuje budowę nowych wiaduktów, budowę funkcjonalnego węzła przesiadkowego oraz przystanku Radom Wschodni. Kluczowym elementem inwestycji jest budowa wiaduktów z długością całkowitą 282 m, 7 przęseł, rozpiętość największego przęsła 48 m, dwa przęsła po 37 metrów oraz 4 po 40 metrów - mówi Artur Szumisz, prezes zarządu Spółki Trakcja S.A
- Na przystanku Radom Wschodni przewidziano peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz pasażerów z ciężkimi bagażami, korzystających z lotniska. Dostęp z peronu na wiadukt drogowy będzie możliwy zarówno poprzez schody stałe, ruchome, jak również windy - czytamy w komunikacie PKP Polskich Linii Kolejowych.
Nowy obiekt dla wygody pasażerów będzie wyposażony w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Poruszanie się ułatwią czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze i gabloty z rozkładem jazdy, tablice informacyjne. Przy wejściach do peronów będą ustawione stojaki na rowery. Będzie LED-owe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring. Dla osób niewidomych i niedowidzących będą ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu.
Wiadukt ma być gotowy za 24 miesiące.

![Jak będzie wyglądał wiadukt na Żeromskiego? [WIZUALIZACJA] Jak będzie wyglądał wiadukt na Żeromskiego? [WIZUALIZACJA]](https://static-radom.cozadzien.pl/data/articles/xl-jak-bedzie-wygladal-wiadukt-na-zeromskiego-wizualizacja-1743934534.png)

















Napisz komentarz
Komentarze