Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
poniedziałek, 22 grudnia 2025 03:16
Reklama

Pozycjonowanie e-commerce - czy warto o nie dbać?

Chcesz otworzyć swój pierwszy biznes e-commerce. Tworzysz sklep internetowy, wrzucasz do niego produkty... i nic się nie dzieje. Ludzie nie kupują, choć oferta wydaje się bardzo dobra. Sprawdzasz statystyki i okazuje się, że praktycznie nikt nie odwiedził Twojego sklepu. Dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego nikt nie odwiedza Twojego sklepu internetowego?

Najważniejszym powodem, dla którego nikt nie wchodzi na stronę Twojego sklepu internetowego, jest to, że nie zadbałeś o pozycjonowanie. Na stronie brakuje dobrych i konkretnych opisów produktów, zdjęcia długo się wczytują (bo przecież chciałeś dodać fotografie jak najwyższej jakości i rozdzielczości), nie posiadasz zakładek "O nas" czy "Kontakt", albo są byle jak opisane. Poruszanie się po stronie jest nieintuicyjne. Nie tworzysz firmowego bloga, nie znasz słów kluczowych i nie działasz w mediach społecznościowych. Przez to wszystko Twój sklep po prostu nie wyświetla się potencjalnym klientom, którzy zamiast tego trafiają na konkurencję. Tego nie chcesz, prawda? W takim razie zadbaj o pozycjonowanie. 

Jak zadbać o pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie e-commerce składa się z wielu czynników. Najłatwiej zadbać w pierwszej kolejności o dokładne opisy produktów, które zawierają słowa kluczowe. Są to frazy, które klienci wpisują w wyszukiwarkę, by znaleźć konkretny produkt. Oprócz tego dodaj wysokiej jakości zdjęcia w mniejszym rozmiarze. Dzięki temu będą się szybciej ładować. Jeśli Twoja strona internetowa wczytuje się dłużej niż 3 sekundy, możesz być niemal pewien, że użytkownik ją zamknie i przejdzie do konkurencji.

Kolejnym aspektem jest prowadzenie bloga firmowego. Warto, by znalazły się na nim artykuły związane z Twoją branżą. Jeśli chcesz sprzedawać ubranka dla dzieci, możesz przygotować content na temat opieki nad dzieckiem, ubioru na spacer czy jakie ubranka zabrać nad morze. W przypadku branży hydraulicznej mogą być to poradniki, które ułatwią drobne naprawy w domu, do których będzie potrzebny Twój produkt. Sam tekst to jednak nie wszystko. Ważne jest także linkowanie wewnętrzne, frazy kluczowe oraz wartość merytoryczna. 

Wydaje Ci się, że jest tego dużo? To dopiero początek góry! Oprócz tego musisz zadbać jeszcze o meta-tagi, optymalizację strony, SEO, opisy kategorii, tworzenie podstron, opisy zdjęć... Robi się tego naprawdę dużo, dlatego warto sięgnąć po pomoc w pozycjonowaniu e-commerce. Specjaliści dysponują narzędziami, które znacznie przyspieszają pozycjonowanie i sprawią, że Twój sklep będzie chętnie odwiedzany przez klientów. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama