W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 10 km i przebiega przez obszar gminy Zwoleń po wschodniej stronie miasta. Przyszła trasa będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej będzie możliwa poprzez węzeł z drogą S12 oraz cztery skrzyżowania: dwa z istniejącym przebiegiem DK79, jedno z istniejącym przebiegiem DK12 oraz jedno z drogą powiatową.
Obwodnica planowana jest w nowym śladzie DK79 jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W październiku 2020 r. zawarta została umowa z Multiconsult Polska na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ok. 2,4 mln zł. Termin ich zakończenia przypada na początek 2024 r.
Obwodnica Zwolenia wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 12 i 79. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Zwoleniu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12 pomiędzy Radomiem a Puławami. Prace nad tym ciągiem również trwają.
W ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, z dziewięciu miast w województwie mazowieckim wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy. Jednym z nich jest Lipsko (DK79). Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. Rozpoczęcie robót zaplanowano na przełom 2022 i 2023 r., a zakończenie prac przewidziano na II kwartał 2024 r.
Przypomnijmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w sierpniu 2022r. złożyliśmy do burmistrza Skaryszewa wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Skaryszewa.

















Napisz komentarz
Komentarze