Między Radomiem a Radzicami wymieniane jest blisko 40 km sieci trakcyjnej. Prace będą realizowane etapami. Obecnie trwają prace na obszarze stacji Radzice. - Pojawiły się tam nowe elementy nad jednym torem - konstrukcje wsporcze i rozwieszone przewody. Kolejnym etapem prac będzie montaż wieszaków przewodzących, a następnie regulacja sieci trakcyjnej – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PLK.
W czerwcu prace obejmą stację Radom Krychnowice i szlak Radom Krychnowice – Radom. Później wykonane zostaną odcinki: stacja Przysucha i szlak Drzewica – Przysucha i Przysucha – Wolanów. W ostatnich latach sieć trakcyjna nadal przechodzi modernizację.
- W 2020 r. za 18 mln zł zmodernizowano tor między Wolanowem, Wieniawą oraz Przysuchą, co poprawiło przepustowość trasy. Na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Skrzynnie i Skrzyńsku, wymieniono płyty i nawierzchnię drogi. W latach 2017-2018 zmodernizowano ponad 50 km jednego toru pomiędzy Radomiem a Radzicami. Przebudowanych zostało 30 przejazdów kolejowo-drogowych. - wspomina Karol Jakubowski.
Na przebudowę linii z Radomia do Radzic, Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły dotychczas około 120 mln zł. Efektem prac są szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h oraz zapewnienie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów i drogi. Zakończenie prac planowane jest w 2023 r.















Napisz komentarz
Komentarze