- Chcemy uporządkować przestrzeń publiczną w Radomiu. W oparciu o przepisy ustawy krajobrazowej oraz doświadczenia kilku dużych miast, które poradziły sobie z tzw. szyldozą, czyli chaosem reklamowym, zamierzamy opracować projekt uchwały, która precyzyjnie określi, gdzie i jakie nośniki reklam mogą być umieszczane. Przede wszystkim zależy nam na uporządkowaniu zabytkowego centrum Radomia, ale w ankiecie pytamy również o to, jak mieszkańcy widzą przestrzeń w całym mieście - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Konsultacje dotyczące zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń potrwają do końca listopada. W pierwszym etapie, który rozpoczął się w poniedziałek, każdy zainteresowany może wypełnić anonimową ankietę. Pytania dotyczą m.in. tego, jakie nośniki reklam są akceptowane przez mieszkańców oraz jakie ograniczenia w ich lokalizacji powinny obowiązywać w różnych częściach miasta. Wypełniając ankietę można także wyrazić swoją opinię na temat uporządkowania ogrodzeń, obiektów małej architektury i ogródków gastronomicznych.
Na wypełnione ankiety magistrat czeka do końca maja. W kolejnych etapach konsultacji planowane są otwarte spotkania m.in. z przedstawicielami organizacji pozarządowych, firm branży reklamowej, przedsiębiorcami i mieszkańcami.
- Na podstawie wyników ankiet i opinii, które zostaną zgłoszone podczas spotkań, przygotujemy projekt uchwały krajobrazowej. Także ten dokument planujemy poddać pod konsultacje społeczne - zapowiada dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej Magda Wielogórska.
Interaktywną ankietę można pobrać na stronie miasta. Również tam, w zakładce „konsultacje społeczne” znajdziemy więcej informacji.
Koniec z szyldozą?
Miasto rozpoczyna prace nad przygotowaniem uchwały krajobrazowej. Najpierw chce poznać opinię mieszkańców na temat zasad i warunków sytuowania tablic reklamowych.
- 02.05.2022 11:33
Reklama














Napisz komentarz
Komentarze