Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
wtorek, 23 grudnia 2025 17:22
Reklama

Google Ads – dlaczego Twoje reklamy nie działają?

Od kilku miesięcy prowadzisz kampanię reklamową w Google Ads, ale nie widzisz żadnych efektów? Klientów nie przybywa, mimo że stale zwiększasz budżet? Niestety ta strategia marketingowa jest skuteczna tylko przy odpowiedniej konfiguracji i optymalizacji – a bardzo łatwo można popełnić błędy. Dobra wiadomość jest jednak taka, że te błędy równie łatwo można naprawić, pod warunkiem, że je rozpoznasz. Co najczęściej obniża skuteczność reklamy? Jak sprawdzić, czy konfiguracja jest prawidłowa? Czy na pewno płatne kampanie to najlepsze rozwiązanie? Sprawdź!
Google Ads – dlaczego Twoje reklamy nie działają?

Źródło: grafiki: pixabay.com

Audyt Google Ads: sprawdź, gdzie leży problem niskiej skuteczności reklam

Audyt Google Ads to profesjonalna, szczegółowa ocena kampanii reklamowej i wszystkich jej ustawień. Pozwala on sprawdzić, jakie błędy występują, oraz podpowiada, jak je wyeliminować. Jeśli od dłuższego czasu nie widzisz rezultatów reklamy w Google, audyt jest pierwszym krokiem, jaki powinieneś wykonać. 

Profesjonalna analiza kampanii reklamowej obejmuje sprawdzenie m.in. takich aspektów jak:

  • słowa kluczowe, 
  • cele kampanii, 
  • obszar wyświetlania reklam, 
  • stawka i budżet, 
  • kierowanie reklam, 
  • sposób analizowania skuteczności, 
  • połączenie z kontem Google Analytics, 
  • kreacja reklamy. 

Oczywiście są to tylko przykłady. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z profesjonalną agencją SEM i zlecisz jej wykonanie audytu, działania będą znacznie bardziej obszerne – specjaliści skupią się na wszystkich elementach, które mają wpływ (mniejszy lub większy) na skuteczność reklamy. Raport, który otrzymasz będzie podstawą do wyeliminowania błędów, wprowadzenia zmian i ulepszenia strategii. 

3 największe błędy popełniane przy tworzeniu kampanii w Google Ads

Podczas profesjonalnej analizy konta Google Ads, specjaliści mogą znaleźć mnóstwo błędów, które negatywnie wpływają na skuteczność komunikatu reklamowego. Jednak istnieją takie, które występują najczęściej i najbardziej przeszkadzają w osiągnięciu sukcesu:

  1. Źle dobrane słowa kluczowe – najczęściej popełniane błędy w tym obszarze to dobieranie słów niezgodnych z intencjami użytkowników, brak wykluczeń fraz, wybór jednego typu dopasowań oraz dobranie zbyt wielu słów kluczowych do jednej grupy reklam. 

    2. Nieodpowiednia kreacja reklamy – największym błędem w tym przypadku jest brak zachęcającego CTA      (wezwania do działania) oraz języka korzyści. 

    3. Brak rozszerzeń – rozszerzenia to dodatkowe informacje i elementy interaktywne, które wyświetlają się pod       reklamą w sieci wyszukiwania. Bez nich współczynnik klikalności może być o kilka procent niższy.

 

Google Ads czy może SEO? Co pozwoli Ci zyskać więcej klientów?

O skutecznej kampanii marketingowej można mówić wtedy, gdy pozwala ona możliwie najniższym kosztem osiągnąć zadowalające efekty. Czy Google Ads to właśnie taka strategia? A może jest coś lepszego? Obok płatnych kampanii PPC (płatność za kliknięcie) często stawia się SEO, czyli optymalizację pod kątem wyszukiwarki. Mimo że obie te strategie realizują podobne cele, mocno się od siebie różnią. 

Które rozwiązanie pozwoli Ci pozyskać najwięcej klientów? Na to pytanie nie można odpowiedzieć jednoznacznie. Na pewno kampanie reklamowe pozwolą Ci pozyskać klientów SZYBCIEJ. Efekty pojawiają się automatycznie po uruchomieniu kampanii – Twoja reklama będzie widoczna, dopóki nie skończy się budżet lub sam jej nie wyłączysz. Upewnij się tylko, czy nie popełniasz trzech największych błędów, a najlepiej zleć wykonanie profesjonalnej analizy całego konta Google Ads. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama