Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
środa, 24 grudnia 2025 11:31
Reklama

Audyt SEO – czy naprawdę warto?

Wiele firm zajmujących się sprzedażą towarów lub usług w internecie poszukuje najbardziej optymalnych kanałów do sprowadzania ruchu na swój serwis. Jak wiemy, nowi użytkownicy to potencjalni klienci. Im tańsza metoda ich pozyskania, tym lepiej dla prowadzonego biznesu. Ważne jednak, żeby sprowadzać użytkowników z konkretną intencją zakupową. W jaki najlepszy sposób można to zrobić? W tym miejscu pojawia się SEO i pytanie, czy nasz serwis jest odpowiednio przygotowany, by pozyskiwać wartościowe leady? A może najpierw trzeba wykonać audyt SEO – czy naprawdę warto?

Audyt SEO – co to jest? 

Czym jest audyt SEO? To zagadnienie pojawia się najczęściej w przypadku, gdy zwracamy się do specjalistycznej firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych i mówiąc bardziej fachowo – optymalizacją SEO. Aby wydobyć z SEO jak najwięcej, to znaczy, zarabiać dzięki kierowaniu bezpłatnego ruchu z wyszukiwarek na nasz serwis internetowy, należy przyjrzeć się wielu zagadnieniom z zakresu Search Engine Optimization, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Jeśli nie interesujemy się SEO i nie zatrudniamy specjalistów z tej branży, skąd możemy dowiedzieć się, czy nasz serwis internetowy jest odpowiednio przygotowany, by pozyskiwać wartościowy ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania w Google, Bing, czy Yahoo? Do tego właśnie służy audyt SEO, który zamówimy u wybranych firm zajmujących się szeroko pojętym działaniom SEO. Sprawdź więcej na ten temat w artykule https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/217/audyt-seo-optymalizacja-strony-od-a-do-z 

Co możemy zyskać, zamawiając audyt SEO?

Dla właściciela danego biznesu czy opiekuna projektu serwisu internetowego sprzedającego usługi lub dla managera zajmującego się e-commerce odpowiednio przeprowadzony audyt SEO może być kamieniem milowym w zwiększeniu przychodów. Specjaliści SEO dokonujący audytu skupiają się na wielu elementach, które opisują stan faktyczny serwisu, porównują go do konkurencji, wykrywają problemy i wskazują, w jaki sposób je rozwiązać, a także sporządzają wytyczne dla webmasterów oraz budują strategię długofalowych działań, które nie tylko mają za zadanie poprawić działanie strony www, lecz również zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach i tym samym przynieść więcej przychodów ze sprzedaży towarów czy usług. Jedną z największych wartości, które oferuje audyt SEO, będzie wspomniana już strategia i wskazówki, w którą stronę podążać, jak przesunąć akcenty w prowadzeniu biznesu, ile zainwestować, na jakim obszarze konkretnie się skupić. 

Jakie dodatkowe korzyści z audytu SEO?

Może zdarzyć się sytuacja, że w danej branży, na przykład finansowej, pojawiamy się wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy, które tak naprawdę nie są kaloryczne. To oznacza, że wolumen wyszukiwań danego słowa kluczowego przez użytkowników nie jest duży. Nasza konkurencja zgarnia większą część ruchu, ponieważ jest wysoko w wyszukiwarkach na mocne frazy branżowe, które odpowiadają za budowanie zasięgów i zwiększanie przychodów ze sprzedaży. Co więcej, może nie mamy odpowiednio zoptymalizowanych znaczników meta title i meta description, przez co pomimo dobrych pozycji w wyszukiwarkach, klienci omijają nasz sklep internetowy. Elementów do poprawy może być wiele. SEO to puzzle, które układamy z precyzją, mozolnie, długofalowo, ale za to efekt końcowy, gdy już wykrystalizuje się cały obraz, do którego zmierzamy, będzie piorunujący. Warto w tym miejscu dodać, że wyniki z działania SEO są po części dochodem pasywnym – dobrze wykonana praca zestawiona z szeregiem działań marketingowo-sprzedażowych pozwala na zarabianie bez dodatkowego wysiłku. Dlatego warto postawić na audyt SEO przeprowadzony przez uznane na rynku firmy i dokonać wskazanych przez specjalistów zmian i poprawek po to, by rozwinąć swój biznes.   


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama