Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
wtorek, 23 grudnia 2025 21:36
Reklama

Wysyłasz towar do klienta? Sprawdź o czym musisz pamiętać

Jeśli prowadzisz sklep online, zapewne przygotowujesz codziennie dziesiątki przesyłek. Pytanie tylko w jaki sposób to robisz? Wrzucenie produktów do zwykłego kartonu jest, może i szybkim, ale za to mało efektywnym rozwiązaniem. Tymczasem w świecie wszechobecnej konkurencji liczy się każdy detal, również ten związany z opakowaniem produktu. Sprawdź jak przygotować towary do wysyłki, żeby prawidłowo je zabezpieczyć, a zarazem nadać im ciekawy wygląd.

Karton fasonowy – elegancja i prostota

Do wysyłki produktów najczęściej wybiera się kartony klapowe. To dobre rozwiązanie w przypadku pakowania dużych przedmiotów, ale mniejsze rzeczy takie jak: ubrania, galanteria, zabawki, perfumy czy kosmetyki, lepiej wysyłać w opakowaniach fasonowych. Na tej stronie: https://kartony24.eu/pl/c/Kartony-szare/113 możesz znaleźć pudełka fasonowe typu e-Box wyprodukowane specjalnie dla branży e-commerce. Takie pudełka zawierają pasek z klejem służący do zamykania tekturowego wieka. Nie trzeba więc używać taśmy klejącej, która mogłaby zepsuć efekt wizualny. Ponadto dzięki temu oszczędzamy czas. Nie musimy bowiem kilkakrotnie okręcać paczki taśmą. Wystarczy odkleić pasek zabezpieczający klej i gotowe. Przesyłka jest już zamknięta. Co więcej, pudełko typu e-Box zawiera także zrywalną taśmę, która ułatwia klientom otwieranie paczki. Z pewnością odbiorcy docenią takie rozwiązanie.

Kolor ma znaczenie

Większość przedsiębiorców wysyła swoje produkty w zwykłych jasnobrązowych kartonach, ale żeby nieco wyróżnić się na rynku, warto wybrać opakowanie w innym kolorze. Na tej stronie: https://kartony24.eu/pl/c/Kartony-biale/44 dostępne są białe pudełka, które łatwo zmienisz za pomocą taśmy pakowej z nadrukiem w spersonalizowane opakowania firmowe. Dobrym pomysłem jest również zakup pudełka z nadrukiem. Takie opakowanie może zostać wykonane na zamówienie, ale w niektórych sklepach dostępne są modele z gotowymi nadrukami np. z grafiką świąteczną lub z podziękowaniami za zakup. Wykorzystując takie pudełka, nadasz przesyłce niepowtarzalny wygląd, dzięki czemu klient jeszcze długo będzie mieć w pamięci Twój sklep.

Bibuła pakowa – rozwiązanie klasy premium

Zewnętrzny wygląd pudełka to jedno, ale trzeba zadbać również o to, co klient ujrzy po otwarciu przesyłki. Jeśli chcesz, żeby Twoje towary były kojarzone z marką premium, owiń je w bibułę pakową, czyli cienki, gładki arkusz papieru. Bibuła do pakowania występuje w kilku kolorach: w białym, czarnym, żółtym, różowym i szarym. Po zapakowaniu towaru w  bibułę, warto umieścić na niej okrągłą naklejkę. Dzięki niej bibuła nie odwinie się w pudełku. Ponadto taka naklejka to dodatkowy element ozdobny. Dla uzyskania jeszcze lepszego efektu możemy wymościć pudełko wełną drzewną, czyli cienkimi, wąskimi wiórkami.

Nie tylko estetyka, lecz także ekologia

Wygląd przesyłki ma zasadnicze znaczenie, ale klienci często zwracają uwagę na jeszcze jeden aspekt, czyli na ekologię. Niestety często zdarza się, że trafiają w ich ręce olbrzymie opakowania, w których znajdują się bardzo małe przedmioty, ale za to duże ilości wypełniaczy. To zwyczajne marnowanie surowców. Karton musi być dostosowany do wielkości produktu. Trzeba także zadbać o zamianę tradycyjnych akcesoriów do pakowania na ich ekologiczne odpowiedniki. Zamiast folii bąbelkowej możesz zastosować papier nacinany o strukturze plastra miodu, a zamiast tradycyjnej taśmy – taśmę papierową. W ten sposób chronisz środowisko i budujesz swój wizerunek.

Kartka z podziękowaniami – miły gest

W trakcie pakowania produktów, do paczki warto włożyć kopertę z kartką dla klienta. Możemy umieścić na niej podziękowania za zakup, życzenia lub specjalny kod rabatowy na kolejne zakupy. To drobny, ale na pewno miły gest, który świadczy o Twoim szacunku dla kupujących. Do zamówienia można dołączyć także cukierka z firmowym nadrukiem na papierku. Każdy lubi dostawać takie słodkie upominki.

Pudełko wysyłkowe to nie tylko opakowanie. To wizytówka Twojej firmy. Warto zainwestować nieco pieniędzy i czasu, żeby przygotować oryginalnie wyglądające paczki, które wzbudzą zainteresowanie klientów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama