Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
niedziela, 7 grudnia 2025 18:46
Reklama Czarno Białe sprzątanie profesjonalne

Koniec z betonowymi płytami. Ul. Fołtyn po remoncie

Koniec z ogromnymi dziurami i betonowymi płytami. Po ok. 40 latach eksploatacji ul. Marii Fołtyn została wyremontowana. - Dziś mamy tu zupełnie nową jakość, która - mam nadzieję - przełoży się na zupełnie nowe możliwości rozwoju firm zlokalizowanych na Gołębiowie - przyznaje prezydent Radosław Witkowski.
Koniec z betonowymi płytami. Ul. Fołtyn po remoncie

Źródło: fot. Szymon Wykrota/cozadzien.pl

Celem inwestycji było usprawnienie ruchu samochodów, autobusów, pieszych i rowerzystów, a jednocześnie zapewnienie dojazdu do firm działających w strefie przemysłowej. Przetarg na rozbudowę ulicy Fołtyn MZDiK ogłosił dokładnie 22 grudnia ubiegłego roku. Dwanaście miesięcy później, 21 grudnia, odbył się odbiór końcowy tej inwestycji z udziałem władz miasta.

- Dobre drogi to jeden z warunków rozwoju gospodarczego. Stąd moja decyzja, aby przebudować ulicę Marii Fołtyn. Cieszę się, że ta inwestycja wreszcie po wielu latach doszła do skutku. To szansa dla tych firm na rozwój i tworzenie nowych miejsc pracy, ale to też odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy apelowali o przebudowę tej ulicy - mówi prezydent Radosław Witkowski.

Rozbudowa objęła odcinek o długości ponad kilometra. To niemalże cała ulica Fołtyn, z wyjątkiem krótkiego fragmentu przed światłami, przebudowanego przy okazji modernizacji ulicy Kozienickiej.

- Ul. Marii Fołtyn tak naprawdę powstała zupełnie od nowa. To nie tylko nowa nawierzchnia, ale też kanalizacja, oświetlenie, ciąg pieszo-rowerowy i chodniki. Powstały też zjazdy do posesji, zatoki parkingowe na ok. 350 samochodów oraz nowa pętla autobusowa przy ulicy Holszańskiej – wylicza wiceprezydent Mateusz Tyczyński. - Wreszcie ta ulica w strefie przemysłowej wygląda tak, jak powinna.

Dojazd do parkingu odbywa się wyłącznie drogami serwisowymi, dzięki czemu samochody wycofujące ze stanowisk nie utrudniają przejazdu główną jezdnią ulicy Fołtyn. Po północnej stronie jezdni powstał asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy. Dodatkowo został on przedłużony do ulicy Kozienickiej, aby połączyć dwie ścieżki.

Jak informuje MZDiK, autobusy miejskie linii 10 trafią na swoją docelową trasę w tym rejonie od 3 stycznia 2022 roku.

Inwestycja kosztowała ponad 10,3 mln zł, z czego 4 mln zł to dotacja, którą miasto otrzymało od samorządu województwa mazowieckiego.

Tak ulica Marii Fołtyn wyglądała przed remontem:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Źle 22.12.2021 10:27
Po to wybudowano drogę o zwiększonej nośności by ciężarówki jej nie niszczyły. Szkoda że projektanci nie wieli pod uwagę że jednie dla dużych pojazdów są za wąskie przy wymijaniu jak i skrętu do firm. Czy miejsca było za mało? Projektanci z MPU do wymiany.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
dac 22.12.2021 16:13
No właśnie, miejsca jest bardzo dużo, szerokie chodniki itd. a nie zrobili nawet pół metra pobocza...

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 21.12.2021 20:02
W międzyczasie kilka autobusów mpk poszło na złom bo kreatywni urzędnicy z MZDIK kazali jeździć tamtędy po jeszcze gorszej nawierzchni bo Janusze i Grażyny nie mogły przejść paru kroków do pracy. Auta wyglądały jak po wizycie na poligonie, a w środku najlepiej było ubrać się w najgorsze ubrania. Syf kila i mogiła. Za te wszystkie atrakcje trzeba było a jakże skasować bilet bo Wicia na nic nie ma. Przez rok umeczono pasażerów, kierowców i doprowadzono do skasowania kilku autobusów. Ale co tam. Wicia podniesie oopłaty, naliczy adiacencka i wszystko się zwróci

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
fe 21.12.2021 21:11
naliczy adiacencka............ to że naliczy to sprawa wątpliwa a pewna że Janusze nie zapłacą. Ciekawe czy zawsze(każdemu?) magistrat funduje ulgi adiacenckie bo czynowcy płacili.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 21.12.2021 21:45
Kilka autobusów poszło na złom nie dlatego, że droga była nierówna, tylko dlatego, że Janusze z MPK sami do tego doprowadzili. Jeśli ktoś po takich nierównościach jedzie z taką prędkością, że mało szyby nie powypadają, to nic dziwnego. No ale przecież tam wszystko robi się na zasadzie: nie mój autobus, to co mnie to obchodzi.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim 22.12.2021 06:20
Ciekawe jaką prędkość byłaby tam właściwą - 5 km na godzinę? Tamtędy w czasie remontu nie powinny jeździć nawet wozy na żelaznych kołach a nie tylko autobusy.. ale to święta racja przecież sprzęt w MPK jest miejski czyli niczyj więc każdy począwszy od MZDIK wychodził z takiego założenia

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama