Jak informuje PKP PLK, podpisana została umowa na zaprojektowanie i wymianę sieci trakcyjnej na linii Radom – Radzice na odcinkach Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach: Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Łącznie prace obejmą odcinek 38 km. Efektem będzie utrzymanie dobrych parametrów technicznych linii dla prędkości 120 km/h.
Roboty zaplanowano w latach 2022-2023. Wykonawcą jest konsorcjum firm Trac Tec Construction i Trakcja System. Wartość umowy to ponad 29 mln zł netto. Inwestycja finansowana jest ze środków budżetowych.
- Wymiana sieci trakcyjnej to kolejna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych na linii z Radomia do Radzic. Na przebudowę linii PLK przeznaczyły dotychczas około 120 mln zł. Efektem prac są szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h m.in. w relacji Radom – Drzewica. W 2020 roku za 18 mln zł zmodernizowano tor między Wolanowem, Wieniawą oraz Przysuchą, co poprawiło przepustowość trasy. Na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Skrzynnie i Skrzyńsku, wymieniono płyty i nawierzchnię drogi - mówi Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.
W latach 2017-2018 zmodernizowano ponad 50 km jednego toru pomiędzy Radomiem a Radzicami. Przebudowanych zostało 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Wcześniej nową konstrukcję zyskał jeden z dwóch mostów nad Pilicą pomiędzy Radzicami a Tomaszem Mazowieckim.
PKP PLK informuje również, że od nowego rozkładu jazdy od 12 grudnia zaplanowane są weekendowe połączenia dalekobieżne przewoźnika ŁKA, łączące Radom z Łodzią.














Napisz komentarz
Komentarze