Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 20 grudnia 2025 14:29
Reklama

Czy slogan i hasło reklamowe to to samo?

Reklama to podstawa skutecznej sprzedaży, zwłaszcza dzisiaj, kiedy rynek regularnie zalewany jest nowymi produktami i usługami, które coraz trudniej wyeksponować na tle innych, podobnych. Efektywna promocja, dostosowana do potrzeb grupy docelowej, pozwoli przedsiębiorcy wyróżnić się z tłumu podobnych ofert. Do najważniejszych elementów współczesnej reklamy należą hasła i slogany reklamowe. Niektóre z nich cieszą się tak dużą popularnością, że na stałe weszły do języka, często przyjmując formę zabawnych powiedzonek. W tym artykule wyjaśnimy definicję sloganu i hasła reklamowego oraz odpowiemy na pytanie, dlaczego te dwa pojęcia nie oznaczają tego samego.

Slogan reklamowy: definicja

Hasło i slogan reklamowy to terminy przez wiele osób używane zamiennie, ale w praktyce oznaczają zupełnie coś innego. Slogan to krótka sentencja, która nierozerwalnie łączy się z charakterem promowanej marki, przedstawiając podstawowe wartości, jakimi firma kieruje się w swojej pracy. Slogan ma na celu utrwalenie w świadomości konsumentów pożądanego wizerunku firmy i podkreślenie najważniejszych elementów jej charakteru, dlatego zazwyczaj czas jego „życia” jest dość długi. Slogany funkcjonują w połączeniu z konkretną marką nawet kilka lat lub przez cały okres jej funkcjonowania na rynku, w zależności od tego, czy firma przechodzi zmiany i w związku z tym, musi dostosować slogany do aktualnych potrzeb.

Trudno przecenić znaczenie sloganu, który jest przez konsumentów często nierozerwalnie utożsamiany z daną firmą, dlatego proces jego opracowania to ważny moment w budowie wizerunku marki. Warto pamiętać, że slogan reklamowy absolutnie nie może być zbyt długi. To może niepotrzebnie utrudniać jego zapamiętanie. Jednocześnie jednak należy zadbać o to, żeby hasło niosło za sobą esencjonalną treść. Dzisiaj zwykle przygotowywaniem sloganów i haseł reklamowych zajmują się wyspecjalizowane agencje reklamowe, a praca nad nimi jest poprzedzana wnikliwymi badaniami rynku, pokazującymi potrzeby grupy docelowej. 

Czym slogan reklamowy różni się od hasła?

Wspomnieliśmy już, że slogan jest nierozerwalnie związany z charakterem promowanej marki i często „przyrasta” do niej na dłuższy czas. Nieco inaczej ta kwestia wygląda w przypadku hasła reklamowego, które zwykle jest wykorzystywane w celu wypromowania konkretnego produktu. Podobnie jak w przypadku sloganu, podstawowe znaczenie ma ukucie krótkiego, ale niosącego za sobą dużo treści sformułowania. Jednocześnie jednak musisz pamiętać, że zarówno slogan, jak i hasło reklamowe powinny być dostosowane do potrzeb określonej grupy docelowej. Inaczej zareklamujesz produkt dla dorosłych, na przykład specjalistów z określonej dziedziny, a inaczej będziesz promować ofertę skonstruowaną z myślą o młodzieży. Właśnie dlatego, tak istotne jest stworzenie tak zwanej persony, czyli modelu Twojego wzorcowego klienta.

Zarówno w przypadku sloganów, jak i haseł reklamowych należy jednak pamiętać o jednym – ich treść nie powinna być zbyt skomplikowana i trudna w odbiorze. Oba zwroty mają łatwo wbijać się w pamięć konsumentów, a wyszukany i nieprzystępny język może to niestety w praktyce skutecznie utrudnić.

Konstruując hasło i slogan reklamowy warto natomiast operować językiem korzyści, czyli przedstawić konsumentowi co właściwie zyska, jeśli zdecyduje się na skorzystanie właśnie z Twojej oferty. Należy również zwrócić uwagę na, żeby przygotowywane hasła pozwoliły reklamowanym produktom lub usługom zabłysnąć w zestawieniu z konkurencyjnymi propozycjami obecnymi na rynku, na przykład, podkreślając konkretną cechę, która jest ich najważniejszym wyróżnikiem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama