Co to jest rebranding?
Rebranding to proces, który polega na dokonaniu zmian postrzegania danej marki. Polega on na modyfikacji elementów, takich jak wygląd logo, nazwa marki czy modyfikacja oferowanych produktów i usługi. Z założenia proces ten ma na celu osiągnięcie lepszej pozycji marki na rynku. Aby tak się stało, rebranding musi być odpowiednio przeprowadzony i zakomunikowany. Na takie zmiany decyduje się wiele firm, w tym również globalnych. Czas zmian nastał również u chińskiego producenta Xiaomi. Na czym polega?
Xiaomi rozpoczyna rebranding marki Mi
Xiaomi to marka, która w ostatnim czasie zyskała na popularności. A to wszystko za sprawą dobrej jakości smartfonów w stosunku do ceny. Do tej pory chiński producent wypuszczał dwie serie: Redmi i Mi.
Ta pierwsza obejmuje telefony w atrakcyjnej cenie, które przeznaczone są dla nieco mniej wymagających użytkowników. Nie posiada topowych podzespołów czy zestawu aparatów. Mimo to ma wszystko, czego od modelu z niskiej półki się oczekuje. Natomiast linia Mi to smartfony, które mają być alternatywą dla średniaków, a nawet topowych modeli z najwyższej półki. Wyposażono je w bardzo dobre wyświetlacze, potężną baterię oraz piekielnie wydajne procesory.
Seria Mi zyskała na popularności, a Xiaomi zadecydowało, że przeprowadzi rebranding marki. Zmiany dotyczą wyeliminowania z nazw produktów przedrostka Mi, który do dziś był nierozerwalny z marką Xiaomi. Od tej pory Mi zostanie zastąpione samodzielną nazwą Xiaomi. To bardzo dobry krok, ponieważ i tak większość osób używa sformułowania Xiaomi, pomimo że to model Mi. Brak tych dwóch liter z pewnością nie zaszkodzi producentowi.
Producent nie chce wprowadzać zbyt dużego zamieszania, dlatego wszystkie dotychczasowe produkty, które w nazwie mają "Mi", zostaną bez zmian. Zmiany zostaną wprowadzone najprawdopodobniej przy premierze nowych linii produktowych. Nie będzie już Xiaomi Mi 12, a Xiaomi 12. Natomiast inteligentne zegarki będą wypuszczane jako Xiaomi Watch, a opaski jako Xiaomi Band. Poza tym firma oświadczyła, że cały proces rebrandingu wprowadzi stopniowo.
Xiaomi usuwa Mi – czy to ma sens?
Czy usunięcie "Mi" ma sens? Tak, jak wspomnieliśmy, użytkownicy produktów Xiaomi i tak w większości określali dany sprzęt, jako Xiaomi, a nie Xiaomi Mi. Usunięcie Mi w nazwie, które i tak występuje po słowie Xiaomi, absolutnie nie wyrządzi marce krzywdy, ponieważ nie wnosiło nic konkretnego.
Warto też podkreślić, że samo "Mi" i tak będzie wybrzmiewać w nazwie Xiaomi. Znajduje się również w logo firmy, gdzie element graficzny zawiera litery Mi. Dzięki temu użytkownicy nadal będą identyfikować się z marką chińskiego producenta oraz jego urządzeniami. Taki rebranding absolutnie jest niczym złym. Co więcej, może być nawet korzystniejszy.
Produkty Xiaomi znajdziesz na https://mimarkt.pl/















Napisz komentarz
Komentarze