Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
wtorek, 23 grudnia 2025 17:29
Reklama

Planujesz ekspansję za granicę?

Sukces na rodzimym rynku umożliwia ekspansję e-sklepu za granicę. Rozwój należy starannie zaplanować i trzeba mieć świadomość kilku ważnych faktów.

W ostatnich latach handel elektroniczny przeżywał wielki boom na całym świecie. Region CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) nie jest wyjątkiem. Co prawda biznes online jest tam słabiej rozwinięty, ale istnieje tam wiele możliwości. Jak zarządzać ekspansją e-sklepu na nowy rynek?

Specyfika kraju rozwoju

Jaki jest ten kraj, jego obywatele, ich tradycje i zwyczaje? Kluczem do sukcesu jest zebranie jak najwięcej informacji, które ułatwią cały proces ekspansji. Jeśli posiadasz spore doświadczenie z rynkiem węgierskim, znasz zwyczaje kulturowe Węgrów, a także ich zachowania konsumenckie, ekspansja na Węgry będzie dla Ciebie o wiele prostsza niż do innych krajów.

Jeśli w tych sprawach jesteś zupełnie zielony, warto najpierw dowiedzieć się, które kraje mogą być naprawdę zainteresowane Twoimi usługami. Możesz zbadać rynek samodzielnie, ale prawdopodobnie będzie to dla Ciebie dość trudne. Warto więc zasięgnąć pomocy ekspertów z doświadczeniem w e-commerce.

Lokalizacja strony internetowej

Tłumaczenia wysokiej jakości to podstawa. Zdecydowanie warto skorzystać z usług tłumaczy przysięgłych, którzy wykonują tłumaczenia zlokalizowane. Dużym plusem dla Ciebie jest używanie języka kraju ekspansji na profesjonalnym poziomie. Nie zapomnij też o lokalnej obsłudze klienta. Jeśli rozważasz ekspansję na Rumunię, warto zainwestować w obsługę klienta w języku rumuńskim.

Ile kosztuje ekspansja?

Możesz poznać koszt ekspansji na kilka różnych sposobów. Możesz stopniowo zbierać informacje z funkcjonujących już firm lub zlecić ekspertom ze środowiska e-commerce przeliczenie wszystkich kosztów. Szczególnie na początku warto liczyć na wyższe wydatki. Dobrze opracowany plan finansowy może zmniejszyć ryzyko nieprzewidzianych opłat i pomóc w ustaleniu w miarę dokładnego budżetu potrzebnego na rozbudowę e-sklepu. Należy pamiętać, że wejście na rynek zagraniczny jest procesem długotrwałym, a zysk pojawia się dopiero po pewnym czasie.


Jeśli czujesz, że nadszedł odpowiedni czas i naprawdę masz szansę się przebić, najpierw skonsultuj się z ekspertem z Expandeco. Unikniesz więcej komplikacji, oszczędzisz czas i energię.

Źródło zdjęcia:
Expandeco


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama