Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to zintegrowany system teleinformatyczny. Rejestr-BDO administrowany jest przez Ministerstwo Klimatu, a prowadzony na bieżąco przez marszałków województw. Firmy, które wytwarzają produkty w opakowaniach lub gospodarują odpadami mają obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji odpadów.
- W Radomiu udało nam się ulokować i stworzyć infolinie ogólnopolską. Tutaj podmioty gospodarcze, które mają jakiś problem, pytania odnośnie funkcjonowania systemu BDO mogą się dodzwonić i uzyskać pomoc – mówił w trakcie oficjalnego otwarcia infolinii w Radomiu Piotr Zacharski, prezes Instytutu Badań nad Środowiskiem.
Infolinia BDO powstała w ramach projektu realizowanego przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy na zlecenie Ministerstwa Klimatu. – Jest to bardzo duży projekt, właściwie unikalny. Można powiedzieć, że na skalę europejską. Jest to system, który działa on-line i wymagał bardzo dużego zaangażowania i determinacji pracowników Instytutu. System został stworzony i uruchomiony w niecały rok – powiedział Paweł Mzyk z-ca dyr. Instytutu Ochrony Środowiska.
Jak przyznał Paweł Mzyk, system BDO nie jest niczym nowym, Instytut stworzył jedynie elektroniczną wersję tego systemu. - Wszystko co było do tej pory robione na papierze i przekazywane do urzędów marszałkowskich, teraz realizowane jest w sposób elektroniczny – wyjaśniał na spotkaniu.
Infolinia od 1 stycznia tego roku jest czynna 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu. Na jej potrzeby zatrudnionych zostało około 50 osób. Od grudnia 2019 roku obsłużonych zostało łącznie 45 000 połączeń, gdzie tylko w samym grudniu 2019 zostało odebranych ponad 14,5 tysiąca połączeń.
Nr infolinii: 22 37 50 500
















Napisz komentarz
Komentarze