[gallery id=156]
Budowa 13,5-kilometrowej drogi, łączącej trasę E-77 z al. Grzecznarowskiego (miejskim odcinkiem krajowej "dwunastki") ruszyła w kwietniu. Inwestycja obejmuje budowę czterech wiaduktów drogowych, dziesięciu przejść dla zwierząt, kładki dla pieszych w rejonie ul. Witkacego, tunelu, przejazdów gospodarczych, przepustów, zbiornika wodno-retencyjnego oraz wodno-odparowującego.
Wykonawcą prac jest konsorcjum, na czele którego stoi Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart z Kielc. Całe przedsięwzięcie pochłonie w sumie ponad 154 mln 420 tys. zł. Zakończenie inwestycji jest planowane na 31 sierpnia 2014 roku. Niemal 72 mln zł. przyznał na ten cel zarząd województwa mazowieckiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, natomiast 35 mln zł zostanie wygospodarowane z budżetu miasta. Magistrat ma też obiecaną subwencję drogową z budżetu państwa w wysokości 30 mln zł.
Dlaczego na niektórych odcinkach stanęły prace?
Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu:
- Wykonawca ściśle trzyma się harmonogramu robót. W pierwszej kolejności powstają cztery obiekty mostowe. W niektórych miejscach nie widać dużego rozmachu robót, co nie oznacza, że nic tam się nie dzieje. Prace prowadzone są bowiem w wykopach. Zanim nie zostaną wykonane podziemne instalacje, nie można rozpocząć robót drogowych. Trafiamy na pewne kolizje z kablami czy rurami, których nie ma na żadnych planach, ale takie sytuacje to nieodłączny element dużych inwestycji.














