[gallery id=982]
Najtańsze oferty zaproponowały: konsorcjum firm
Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi (61
milionów 598 tysięcy 778 złotych), konsorcjum Przedsiębiorstwa
Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego
Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc (62 mln 902 tys.
24 zł), firma Budownictwo Drogowe Jarpol z Warszawy (63 mln 786 tys. 865 zł) oraz Skanska z Warszawy (63 mln 887
tys. 355 zł). Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądało
natomiast konsorcjum firm Plesmar z Warszawy i CHM Obras e
Infraestructuras z Alicante w Hiszpanii - 79 mln 333 tys.
72 zł.
- Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć
60 milionów złotych. Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich
szczegółowej analizy pod względem formalnym, prawnym oraz
rachunkowym - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. - Jak już informowaliśmy, w ramach tej inwestycji planujemy
przebudowę ulicy Młodzianowskiej od Gdyńskiej do torów kolejowych,
budowę obiektu mostowego nad linią kolejową numer 8, a za
skrzyżowaniem za torami - budowę nowej jezdni Młodzianowskiej aż
do ulicy Cisowej (na wschód od starej jezdni), przebudowę
istniejącego odcinka Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej
oraz budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej od Armii Ludowej
do Godowskiej.
Poprowadzona częściowo nowym śladem Młodzianowska ułatwi
komunikację mieszkańcom południowych dzielnic. Jadący z tej części
miasta do centrum muszą obecnie przebijać się przez rondo
Dmowskiego, które jest bardzo obciążone. Nowa ulica Młodzianowska
będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego
miasta. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz
bezpieczny dla pieszych. Powstanie nowe
skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II. Młodzianowska będzie przecinała
obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne.
Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie
rondo (wiadukt ten powstał już w ramach budowy obwodnicy).
Bardzo ważną częścią inwestycji będzie budowa nowego obiektu
mostowego nad torami kolejowymi. Wiadukt wraz z całym węzłem
drogowym nie tylko umożliwi nam skomunikowanie ścisłego centrum
miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy
nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym
etapem trasy N-S. Przy okazji wiaduktu powstanie również nowa
jezdnia wzdłuż torów kolejowych między Młodzianowską a Żakowicką.
Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią trasy N-S.
Reklama
11 chętnych do przebudowy Młodzianowskiej
Duże zainteresowanie przetargiem na budowę
nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad
linią kolejową numer 8. Pojawiło się aż 11 ofert od
wykonawców, między innymi z Warszawy, Kielc, Krakowa oraz Łodzi. Budowa przewidziana jest na lata
2014-2016.
- 07.03.2014 15:45
Reklama














