Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
poniedziałek, 22 grudnia 2025 09:14
Reklama

Rekord najlepszy w Polsce!

Czego słucha się w Radomiu? Jak co miesiąc Instytut Millward Brown / SMG KRC opublikował oficjalne wyniki słuchalności stacji radiowych w Polsce i w Radomiu.


Badania obejmują okres od września 2014 r. do lutego 2015 r. i przedstawiają najważniejszy wskaźnik (brany pod uwagę jako kluczowa informacja dla reklamodawców), czyli udział w czasie słuchania*. Dotyczą pełnego tygodnia (poniedziałek – niedziela) i najszerszej grupy badanych Słuchaczy (w wieku od 15 do 75 lat).

1. Radio Rekord FM                                        21.5%

2. Radio ESKA                                                 13.7%

3. Radio RMF FM                                              11.6%

4. Jedynka - Program 1 Polskiego Radia             11.2%

5. Radio ZET                                                   10.6%

6. Radio Plus Radom                                        10.6%

7. Trójka - Program 3 Polskiego Radia               6.5%

8. Radio Maryja                                               3.4%

9. Czwórka - Program 4 Polskiego Radia            2.5%

10. Radio RMF MAXXX (Kielce)                         1.5%

11. Radio Złote Przeboje Pogoda 100,1 FM        1.4%

12. Radio TOK FM                                           1.2%

13. Polskie Radio - RDC (Warszawa)                 0.6%

14. Radio Eska Rock (Warszawa)                      0.6%

15. Dwójka - Program 2 Polskiego Radia           0.6%

16. Radio RMF Classic                                      0.3%

17. Polskie Radio Kielce                                   0.3%

18. Radio VOX FM                                            0.2%

N (grupa respondentów) = 639 źródło: http://www.radionewsletter.pl/

"Udział w czasie słuchania" – najważniejszy wskaźnik badań, mówiący o rzeczywistej pozycji radia na rynku; najistotniejszy wskaźnik brany pod uwagę przez domy mediowe, agencje reklamowe i reklamodawców.

Określa, jaki procent czasu poświęconego na słuchanie radia ogółem przypada na daną stację radiową. W uproszczeniu - wylicza się go mnożąc „zasięg dzienny”* przez czas słuchania radia.

Wysoki poziom „udziału w czasie słuchania” w uproszczeniu ukazuje dużą ilość Słuchaczy długo słuchających konkretnego radia. Stąd jest to najważniejsza informacja dla reklamodawców.

*„Zasięg dzienny” – pośredni wskaźnik badań ukazujący wyłącznie ilość Słuchaczy, którzy zadeklarowali włączenie danej stacji radiowej, choćby na chwilę w ciągu doby. Tym samym nie bierze pod uwagę czasu spędzonego na słuchaniu danej stacji i dlatego nie powinien być brany pod uwagę przez reklamodawców.


Podziel się
Oceń

Reklama