Badania obejmują okres od września 2014 r. do lutego 2015 r. i przedstawiają najważniejszy wskaźnik (brany pod uwagę jako kluczowa informacja dla reklamodawców), czyli udział w czasie słuchania*. Dotyczą pełnego tygodnia (poniedziałek – niedziela) i najszerszej grupy badanych Słuchaczy (w wieku od 15 do 75 lat).
1. Radio Rekord FM 21.5%2. Radio ESKA 13.7%
3. Radio RMF FM 11.6%
4. Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 11.2%
5. Radio ZET 10.6%
6. Radio Plus Radom 10.6%
7. Trójka - Program 3 Polskiego Radia 6.5%
8. Radio Maryja 3.4%
9. Czwórka - Program 4 Polskiego Radia 2.5%
10. Radio RMF MAXXX (Kielce) 1.5%
11. Radio Złote Przeboje Pogoda 100,1 FM 1.4%
12. Radio TOK FM 1.2%
13. Polskie Radio - RDC (Warszawa) 0.6%
14. Radio Eska Rock (Warszawa) 0.6%
15. Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0.6%
16. Radio RMF Classic 0.3%
17. Polskie Radio Kielce 0.3%
18. Radio VOX FM 0.2%
"Udział w czasie słuchania" – najważniejszy wskaźnik badań, mówiący o rzeczywistej pozycji radia na rynku; najistotniejszy wskaźnik brany pod uwagę przez domy mediowe, agencje reklamowe i reklamodawców.
Określa, jaki procent czasu poświęconego na słuchanie radia ogółem przypada na daną stację radiową. W uproszczeniu - wylicza się go mnożąc „zasięg dzienny”* przez czas słuchania radia.
Wysoki poziom „udziału w czasie słuchania” w uproszczeniu ukazuje dużą ilość Słuchaczy długo słuchających konkretnego radia. Stąd jest to najważniejsza informacja dla reklamodawców.
*„Zasięg dzienny” – pośredni wskaźnik badań ukazujący wyłącznie ilość Słuchaczy, którzy zadeklarowali włączenie danej stacji radiowej, choćby na chwilę w ciągu doby. Tym samym nie bierze pod uwagę czasu spędzonego na słuchaniu danej stacji i dlatego nie powinien być brany pod uwagę przez reklamodawców.













