Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 10:36
ReklamaElmas

Remont stacji kolejowej - rośnie tunel

Co dzieje się na placu budowy stacji kolejowej Radom? Peronu trzeciego już nie ma. Rośnie za to nowy tunel.


- Wszystkie prace na stacji w Radomiu idą zgodnie z planem. Wykonawca zdemontował sieć trakcyjną nad większością torów oraz znaczną część torów, słupów trakcyjnych, słupów oświetleniowych oraz wiat. Kończy się rozbiórka trzeciego peronu. Obecnie, wykonawca kontynuuje prace związane z budową nowych słupów sieci trakcyjnej oraz budową nowej instalacji podziemnej. Trwają także prace przy przebudowie tunelu. W najbliższych tygodniach będziemy je intensywnie kontynuować, tak by móc udostępnić przejście tunelem od strony ulicy Domagalskiego mieszkańcom już w sierpniu - tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zobacz galerię zdjęć






    Za kilka tygodni rozpocznie się budowa budynku skomputeryzowanej nastawni, która pozwoli dyżurnym ruchu zarządzać pociągami na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Kontynuowane będą także prace torowe i energetyczne.  

Po zakończeniu modernizacji, na przełomie 2015 i 2016 roku radomska stacja kolejowa całkowicie ma się zmienić. Perony zostaną dostosowana do potrzeb osób z problemami z poruszaniem się. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.

Wykonawcą przebudowy stacji Radom i Radom Wschodni oraz fragmentu linii kolejowej jest polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones, Electren. Koszt inwestycji to 100 mln zł.


Podziel się
Oceń

Reklama