- Wszystkie prace na stacji w Radomiu idą zgodnie z planem. Wykonawca zdemontował sieć trakcyjną nad większością torów oraz znaczną część torów, słupów trakcyjnych, słupów oświetleniowych oraz wiat. Kończy się rozbiórka trzeciego peronu. Obecnie, wykonawca kontynuuje prace związane z budową nowych słupów sieci trakcyjnej oraz budową nowej instalacji podziemnej. Trwają także prace przy przebudowie tunelu. W najbliższych tygodniach będziemy je intensywnie kontynuować, tak by móc udostępnić przejście tunelem od strony ulicy Domagalskiego mieszkańcom już w sierpniu - tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zobacz galerię zdjęć



Za kilka tygodni rozpocznie się budowa budynku skomputeryzowanej nastawni, która pozwoli dyżurnym ruchu zarządzać pociągami na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Kontynuowane będą także prace torowe i energetyczne.
Po zakończeniu modernizacji, na przełomie
2015 i 2016 roku radomska stacja kolejowa całkowicie ma się zmienić. Perony
zostaną dostosowana
do potrzeb osób z problemami z poruszaniem się. Pomogą w tym m.in. windy,
nowe dojście na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem
Dworcowym a ulicą Domagalskiego.
Wykonawcą przebudowy
stacji Radom i Radom Wschodni oraz fragmentu linii kolejowej jest polsko-hiszpańskie konsorcjum firm
Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones, Electren. Koszt inwestycji to 100 mln zł.















