Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 18:41
Reklama

Nowa kancelaria cmentarza

Mieści kancelarię cmentarza i jego administrację, ale są tu także sklepiki ze zniczami, przedstawicielstwa firm pogrzebowych i sala na konsolacje. Przy ul. Dębowej uroczyście oddany został do użytku nowy budynek administracyjno-biurowy.

[gallery id=1801]

Cmentarz jest oczywiście miejscem spoczynku zmarłych, ale nawiedzają go również żywi. Budynek, który właśnie oddajemy do użytku, ma wszystko, co potrzebne, by rodzina mogła godnie zadbać o swoich zmarłych bliskich – mówi ks. Piotr Zamaria, dyrektor nekropolii przy ul. Limanowskiego. - Nasz cmentarz jest dosyć duży, a więc i ten obiekt musiał być duży.

Na ul. Dębową – z Limanowskiego – przeprowadziła się przede wszystkim kancelaria cmentarza. Tutaj urzęduje także zarząd i jest zaplecze dla pracowników nekropolii. Budynek ma również część usługowo-handlową; w siedmiu pawilonach ulokowały się zakłady pogrzebowe i firmy sprzedające kwiaty, wieńce, znicze. - Na piętrze znajduje się sala konsumpcyjna, gdzie rodzina i znajomi zmarłego mogą się po pogrzebie spotkać i np. zjeść obiad – tłumaczy ks. Zamaria. - Wystarczy przy okazji załatwiania formalności pogrzebowych w kancelarii zgłosić taką chęć.

W budynku znajdują się także toalety, z wejściem od strony cmentarza, a nie ulicy - do dyspozycji osób odwiedzających groby w godzinach otwarcia nekropolii.

Sama budowa trwała rok – 1 lipca 2014 roku kierownictwo nekropolii zgłosiło zamiar rozpoczęcia inwestycji. - To wzór porozumienia między miejsko-kościelnego – przekonuje ks. Andrzej Tuszyński, proboszcz parafii pw. św. Wacława, która administruje cmentarzem. - Miasto zobowiązało się, że zrobi parking od strony ul. Dębowej, co pozwoli zapewnić bezpieczeństwo nie tylko żałobnikom, ale także innym uczestnikom ruchu drogowego, a my obiecaliśmy, że przeniesiemy na tę stronę organizację pogrzebów. I tak się teraz stało.

Oddanie do użytku budynku administracyjno-biurowego to pierwszy etap inwestycji na cmentarzu. Drugim będzie wybudowanie kaplicy. Stara, zabytkowa, kancelaria ma być przekazana Społecznemu Komitetowi Ochrony Zabytkowego Cmentarza Rzymskokatolickiego.



Podziel się
Oceń

Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama