Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 09:35
Reklama

Narutowicza i Traugutta, konsultacje podsumowane

Wyniki konsultacji społecznych dotyczących zmian zbiegu ulic Narutowicza i Traugutta są policzone. Mieszkańcy częściowo poparli propozycje miasta. Najwięcej głosów jest za wydłużeniem pasa do skrętu w lewo w Kościuszki.  Jak będzie przebiegała droga rowerowa - jeszcze nie wiadomo. 

Wpłynęło 286 ankiet. - Bardzo nas cieszy tak duże zaangażowanie radomian. To bardzo dobrze rokuje na przyszłość jeśli chodzi o rozwijanie tej formy współpracy z mieszkańcami i oddawanie decyzji również w ich ręce - mówi wiceprezydent Konrad Frysztak.


Mieszkańcy chcą lewoskrętu

Podczas konsultacji mieszkańcy odpowiadali na osiem pytań. Z największym poparciem spotkały się propozycje wydłużenia pasa ruchu do skrętu w lewo w ulicę Kościuszki, korekty geometrii wysepek na skrzyżowaniu Traugutta i Narutowicza, likwidacji przejścia dla pieszych przez ulicę Narutowicza (na zachód od ulicy Traugutta), obniżenia krawężników przy wszystkich przejściach dla pieszych oraz uruchomienia pary nowych przystanków przy ulicy Traugutta. W tych kwestiach zdecydowana większość uczestników konsultacji poparła propozycje miasta.


Którędy rowery? "Będziemy rozmawiać"

Rozbieżne opinie dotyczą natomiast przejazdu dla rowerzystów pomiędzy ulicami Jaracza i Narutowicza oraz budowy rozgałęzienia drogi rowerowej umożliwiającego wjazd w Traugutta i Moniuszki. - Większość głosujących jest za wprowadzeniem takiego usprawnienia, ale różnice dotyczą lokalizacji przejazdu – tłumaczy wiceprezydent. Są propozycje, by sąsiadował on z obecnym przejściem dla pieszych przez ulice Narutowicza i Traugutta, a także pomysły jego likwidacji i wytyczenia nowego przejścia wraz z drogą rowerową na wprost ulicy Moniuszki.

Magistrat zamierza szukać najlepszych rozwiązań. – W najbliższych dniach spotkamy się z m.in. przedstawicielami Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji oraz Bractwa Rowerowego. Wspólnie postaramy się wypracować ostateczny projekt, który będzie zapewniał bezpieczeństwo pieszym, rowerzystom i kierowcom – zapowiada Konrad Frysztak.


Więcej o konsultacjach pisaliśmy TUTAJ.




Podziel się
Oceń

Reklama