Popularność płatności bezgotówkowych nie przestaje rosnąć: W samym tylko pierwszym kwartale 2019 roku odnotowano aż 40 mln transakcji dokonanych poprzez aplikację BLIK, czyli 3 razy więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku (https://www.wprost.pl/handel/10223881/polacy-uwielbiaja-platnosc-bezgotowkowa.html). Coraz większa ich powszechność to jednak niejedyny powód, dla którego przedsiębiorcom opłaca się wprowadzać do swoich firm bezgotówkowe terminale – urządzenia te mają również inne zastosowania, wykraczające poza przyjmowanie płatności. Przyjrzymy się im bliżej i sprawdźmy, jak użyteczne mogą okazać się jako narzędzia do przyciągania nowych klientów.
Doładowania, płatność rachunków i funkcja DCC
Jednym z drugorzędnych, ale bardzo przydatnych zastosowań terminala jest możliwość sprzedaży doładowań do telefonów – to bardzo atrakcyjna dla klientów funkcja, która może stanowić źródło dodatkowych dochodów w sklepie czy w kiosku. Terminali można używać również do opłacenia rachunków, co dotychczas było możliwe tylko za pomocą przelewu bankowego bądź gotówki. Terminal płatniczy przydaje się również w sklepach, restauracjach oraz innych placówkach, które są obiektem częstych wizyt zagranicznych turystów. Dzięki funkcji DCC umożliwiającej płatność walutą karty płatniczej turyści wiedzą, ile dokładnie zapłacą za towar czy usługę, zatem informacja o tego rodzaju udogodnieniu może służyć jako swoisty wabik na klientów zza granicy. Funkcja DCC to również korzyści dla przedsiębiorcy wykraczające poza zwiększony ruch, gdyż minimalizuje koszty akceptacji kart.
Zamiast bankomatu – terminal
Terminal do płatności bezgotówkowych to potencjalnie bardzo użyteczne narzędzie w rękach przedsiębiorcy chcącego zapewnić sobie lojalność klienta. W system terminala wbudowanych jest bowiem wiele przydatnych do tego celu funkcji takich jak opcja tworzenia kart podarunkowych, generowania różnego rodzaju zniżek oraz rabatów czy też działania w oparciu samodzielnie zaprojektowany system karty lojalnościowej, przydzielający przy zakupach punkty do ewentualnej wymiany za nagrody. Omawiając sposoby, w jakie można wykorzystać terminal bezgotówkowy do przyciągania klientów, warto jeszcze wspomnieć o funkcji cashback. Dzięki niej terminal zostaje zamieniony w swoisty bankomat, który można wykorzystać do wypłacenia gotówki. Funkcja ta jest szczególnie przydatna na obrzeżach miast oraz w mniejszych miejscowościach, gdzie nierzadko znalezienie bankomatu jest bardzo trudne.
Jak zdobyć terminal?
Wprowadzenie do firmy terminala do płatności bezgotówkowej to wiele korzyści zarówno dla przedsiębiorcy, jak i dla klienta. Dobrze więc, że obecnie zdobycie tego urządzenia jest bardzo proste. Za sprawą trwającego wciąż programu „Polska Bezgotówkowa”, ubiegać się o terminal może każdy przedsiębiorca, który wypełni formularz na stronie pep.pl. Jeżeli spełni niezbędne warunki, ma szansę otrzymać za darmo nawet do trzech terminali. Co istotne, korzystanie z terminali (można otrzymać nawet trzy takie urządzenia) przez pierwsze 12 miesięcy nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami (przy założeniu, że są one po raz pierwszy w posiadaniu).. Jest to zatem znakomita okazja, by dołączyć do grona nowoczesnych, prosperujących biznesów.
W związku z rosnącą popularnością płatności bezgotówkowych wyposażenie firmy w terminal do tego typu transakcji jest właściwie niezbędne. Zagwarantuje on nie tylko dostępność usług i towarów dla osób preferujących płacenie bez sięgania do portfela po banknoty i monety, ale również umożliwi przyciągnięcie nowych klientów chcących skorzystać z takich funkcji jak cashback czy sprzedaż doładowań do telefonów. Na szczęście dzięki programowi „Polska Bezgotówkowa” zdobycie terminalu jest prostsze niż kiedykolwiek.