Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Marketing ulotkowy - hit czy przeżytek?

Marketing ulotkowy - hit czy przeżytek?

Ale czy w obecnych czasach cyfryzacji marketing ulotkowy ma prawo bytu i czy jest choć trochę skuteczny? Odpowiadamy na to pytanie. Z artykułu dowiesz się też skąd wzięły się ulotki oraz poznasz trochę statystyk odnośnie gazetek promocyjnych.

 

Historia ulotek - jak to się zaczęło

 

W średniowieczu zapisy były wykonywane ręcznie przez skrybów. Mieszkali oni w klasztorach, gdzie mieli specjalne pomieszczenie scriptorium do kopiowania pism i tekstów. Większość książek w tamtych czasach należała do klasztorów lub bardzo bogatych osób. Książki były zazwyczaj pisane na glinie, papirusie, wosku i pergaminie.

Pod koniec lat trzydziestych XIV wieku Niemiec Johann Gutenberg zmienił bieg historii dzięki wynalezieniu prasy drukarskiej. Opracował on kompletny system drukarski, który udoskonalił proces drukowania na wszystkich jego etapach, a także stworzył "maszynę ruchomej czcionki".

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Wraz z rozpowszechnianiem się popularności teksty drukowane stały się nowym sposobem szybkiego i taniego rozpowszechniania informacji. Ulotki były szczególnie wykorzystywane przez polityków. Słowo pisane, które kiedyś należało do bogatych i wpływowych, stało się łatwo dostępne dla wszystkich. Jednak dopiero w latach 50. druk ulotek ewoluował w kierunku eleganckich i jaskrawych gazetek reklamujących towary i usługi.

Statystyki na temat gazetek promocyjnych

Może się wydawać, że większość z nas nie lubi otrzymywać ulotek promocyjnych i gazetek w skrzynkach pocztowych. Jednak badania przeprowadzone przez Data&Marketing Association pokazują na to, że aż 79% konsumentów przegląda ulotki otrzymane drogą pocztową, a 13% z nich zatrzymuje je przez tydzień lub nawet dłużej.

Marketing ulotkowy jest dobrym narzędziem do przyciągania konsumentów. 48% osób, które otrzymały gazetki promocyjne odwiedziły sklep, zadzwoniły w celu uzyskania informacji lub kupiły reklamowany produkt. Jeśli chodzi o reklamę telewizyjną jest to 47%. Jedynie w przypadku reklamy w mediach uzyskano wyższy wynik - 60% konsumentów odpowiedziało na tę formę marketingu.

Skuteczność marketingu ulotkowego w czasach mediów

Jak pokazują dane przywołane w poprzednim paragrafie, około 50% odbiorców ulotek podejmuje jakieś działanie. Ulotki więc dalej spełniają swoją rolę i przyciągają klientów, zachęcając do zakupu.

Jednak w obecnych czasach nie można zignorować istnienia gazetek wirtualnych. Przykładowo, jeśli chcesz sprawdzić jakie promocje oferuje Topaz gazetka, ponieważ masz ten sklep w pobliżu, wystarczy, że poszukasz gazetki online na stronach takich jak Kimbino.pl. Ulotki praktycznie każdego sklepu są klika kliknięć od Ciebie i mogą być wysyłane do Ciebie w formie newslettera. Jest to zdecydowanie wygodniejsze niż przeglądanie kilku gazetek. Ponadto, korzystając z różnych aplikacji, masz gazetki promocyjne zawsze pod ręką.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Ulotki a środowisko

Dane pokazują, że przemysł papierniczy wykorzystuje tylko 13% śwatowej ilości drewna. 50% jest używane przez przemysł budowniczy, a pozostałe 37% przez inne gałęzie przemysłu. Tak więc produkcja papieru nie grozi deforestacji. Co więcej, gazetki promocyjne mogą być wytwarzane z makulatury i ponownie wykorzystane do produkcji papieru. Papier z gazetek promocyjnych i ulotek z powodzeniem może być oddany na recykling.

Gazetki promocyjne w XXI wieku

Choć może się wydawać, że w czasach cyfryzacji tradycyjne gazetki promocyjne będą nieskutecznym narzędziem marketingowym, wcale tak nie jest. Tradycyjne ulotki dalej docierają do konsumentów i zachęcają ich do zakupu. I nie stoją na przeszkodzie w byciu eko. A osobom, które lubią sprawdzać oferty z wielu sklepów na raz polecamy strony do przeglądania gazetek online.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy