Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Dziekanaty na UTH zlikwidowane - co dalej?

Dziekanaty na UTH zlikwidowane - co dalej?
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


Zbigniew Łukasik, rektor UTH od początku swojej kadencji podkreślał, że uczelnia ma ogromne problemy finansowe. Uniwersytet rozpoczął swoją działalność z 15 - milionowym zadłużeniem. Problemy finansowe - jak wówczas tłumaczył rektor - powstały m.in. z powodu stałej liczby zatrudnionych pracowników, która była zdecydowanie za wysoka w stosunku do malejącej ilości studentów. Władze uczelni, by szukać oszczędności postanowili zredukować etaty, zarówno pracowników dydaktycznych jak i administracyjnych.

- Ministerstwo wciąż mówi nam o tym, że mamy przerost kadry. Rzeczywiście, w tej chwili zatrudniamy pracowników na 15 tysięcy studentów, a studentów jest... o połowę mniej – informował Łukasik podczas konferencji prasowej 12 września ubiegłego roku.

Obok zwolnień pracowników, uczelnia próbuje oszczędzać też na wynajmie i sprzedaży gruntów i lokali oraz na reorganizacji pracy. Dlatego z ośmiu funkcjonujących dziekanatów, od 15 stycznia pozostały trzy BOS -y czyli Biura Obsługi Studenta. Aktualnie na 8,5 tys. studentów uniwersytetu, w BOS-ach pracuje 18 osób. Przed zmianami w dziekanatach zatrudnione były 24 osoby.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Aktualnie Biuro Obsługi Studenta 1 (BOS. 1) z siedzibą na Wydziale Transportu i Elektrotechniki
(ul. Malczewskiego 29), obsługujące studentów: Wydziału Informatyki i Matematyki, Sztuki, Transportu i Elektrotechniki. BOS.2 z siedzibą na Wydziale Ekonomicznym (ul. Chrobrego 31) obsługujące studentów: Wydziału Ekonomicznego,  Filologiczno-Pedagogicznego, Materiałoznawstwa, Technologii i Wzornictwa, Nauk o Zdrowiu i Kultury Fizycznej. BOS.3 z siedzibą na Wydziale Mechanicznym (ul. Krasickiego 54), obsługujące studentów Wydziału Mechanicznego.

Co na to sami studenci? Zdania są mocno podzielone.

- Ja rzadko korzystam z dziekanatów, omijam je jak tylko mogę – mówi Paweł z Wydziału Transportu i Elektrotechniki UTH. - Powstanie BOS-ów nie jest to dla mnie żaden problem, tym bardziej, że mi dziekanatu nie zabrano, zmieniono tylko jego nazwę. A dowiedziałem się o tym dopiero dziś – podkreśla student.

Podobne zdanie ma reszta żaków uczących się na wydziałach, gdzie prócz nazwy nic się nie zmieniło. Inaczej widzą to studenci np. Wydziału Sztuki.

- Teraz jest spokojnie, ale już niedługo będzie sesja, koniec semestru, składanie indeksów, podań itp. Załatwienie jednej sprawy będzie wiązało się czekaniem w ogromnej kolejce – mówi Konrad. - Problem wiąże się też z tym, że panie pracujące do niedawna w dziekanacie na naszym wydziale, wiedziały wszystko co się dzieje w naszym budynku, np. czy wykłady są odwołane, gdzie jest wykładowca, itp. Teraz będzie to bardzo problematyczne.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Rektor Łukasik tłumaczy, że studenci nie zostali w żaden sposób pokrzywdzeni, ponieważ w zdecydowanej większości wszystkie sprawy mogą załatwić przez stworzony właśnie w tym celu system informatyczny Wirtualny Dziekanat.

- Bezpośredni kontakt studentów z dziekanatem ogranicza się do oddania indeksów, które również powoli zostaną zastąpione wersja elektroniczną – mówi.

Jak system sprawdzi się w praktyce? Do sprawy będziemy wracać.

Red. N.Z

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy