Jarosław Górski i Paulina Stachowicz (oboje pracują w Club & Restaurant Mojito) w doskonałym stylu zaprezentowali się podczas serii konkurencji wszechstronnie sprawdzających umiejętności barmańskie. By zostać jednym z pięciu zwycięzców finału regionalnego, barmani z Radomia musieli perfekcyjnie zaserwować piwo Pilsner Urquell na jeden z trzech czeskich sposobów, prawidłowo rozpoznać piwa w tzw. ślepym teście, a także wykazać się wiedzą merytoryczną na temat złotego trunku. Jury oceniało także jego autoprezentację oraz interakcję ze zgromadzoną publicznością.
Najważniejszy kontakt z ludźmi
- Najważniejszy w pracy barmana jest kontakt z ludźmi. To jak rozmawiamy z gośćmi często decyduje o tym, czy znów pojawią się u nas w pubie. W drugiej kolejności potrzebna jest wiedza. Program Polish Master Bartender pozwolił mi na zdobycie dodatkowych umiejętności, przede wszystkim nauczyłam się serwowania piwa na trzy czeskie sposoby – powiedziała Paulina Stachowicz.
- Barmaństwem zainteresowałem się przypadkiem. Zacząłem moją przygodę jako barman na studiach. Nalewam nie tylko piwo, zajmuję się też alkoholami mocnymi. Uczestniczyłem w wielu kursach i szkoleniach, jednym z nich jest Polish Master Bartender organizowany przez Pilsner Urquell – powiedział Jarosław Górski.
Pozostali trzej barmani, którzy zakwalifikowali się do ogólnopolskiego finału to: Filip Majcher z Kielc, Leszek Rochmiński z Warszawy i Piotr Grzywacz z Warszawy.
Najlepsza piątka z regionu będzie walczyła o miano mistrza barmaństwa w wielkim finale, który odbędzie się we wrześniu w Warszawie.
W drodze do finału
Barmani, by zakwalifikować się do regionalnych finałów, musieli wypełnić specjalny test, sprawdzający zarówno wiedzę o samym piwie, jak i szczegółową znajmość faktów o piwie Pilsner Urquell. Najlepsza setka wzięła następnie udział w szkoleniu Experience Day. Podczas dedykowanych warsztatów uczestnicy doskonalili swoje umiejętności m.in. z perfect pour, czyli perfekcyjnego serwowania piwa na trzy czeskie sposoby. Kurs był również okazją do zdobycia cennej wiedzy dotyczącej składu i warzenia tego złotego trunku oraz tajników piwnej sensoryki.
Kolejnym etapem w drodze do zwycięstwa była wizyta tzw. tajemniczego klienta. Podczas jego niezapowiedzianej i anonimowej wizyty barmani musieli wykazać się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas Experience Day. Każde takie spotkanie kończyło się wypełnieniem przez tajemniczego klienta ankiety z punktacją, która decydowała o udziale barmana w finale regionalnym.
Najlepsza dwudziestka z eliminacji regionalnych spotka się na ogólnopolskim finale, który odbędzie się we wrześniu w Warszawie. Oprócz nagrody pieniężnej w wysokości 2500 zł dla
pięciu najwyżej ocenionych barmanów, dziesięciu najlepszych finalistów wyjedzie na Pilsner Fest do Pilzna oraz weźmie udział w profesjonalnym szkoleniu barmańskim. Dzięki formule konkursu barmani stają się mistrzami nie tylko w serwowaniu piwa, ale przede wszystkim zdobywają cenną wiedzę merytoryczną.