Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Szybciej z Radomia do Kielc za 80 mln zł

Szybciej z Radomia do Kielc za 80 mln zł

Z Radomia do Kielc pojedziemy szybciej. Ruszają prace między stacjami Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem. Koszt tegorocznego zadania to ponad 21 mln zł.

Poprzednie prace pozwoliły skrócić czas przejazdu z Radomia do Skarżyska-Kamiennej o około 20 minut. W latach 2014 – 15 PLK wydała na to ponad 60 mln zł.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

W maju rusza remont na 7 kilometrowym odcinku ze Skarżyska do Suchedniowa. To kolejny etap zmian na linii nr 8. W poprzednich latach PLK prowadziły głównie rewitalizację torów, w tym roku prace obejmą przede wszystkim obiekty inżynieryjne – mosty i przepusty oraz stację Skarżysko Kamienna. - Na zlecenie zarządcy infrastruktury wykonawca wymieni 31 rozjazdów a 9 przejdzie modernizację. To znacznie ułatwi obsługę pociągów w Skarżysku-Kamiennej. Wymieniona zostanie również sieć trakcyjna, oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym - wyjaśnia Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.

Prace będą wykonane do końca listopada. Są zaplanowane i uwzględnione w rozkładzie jazdy, dlatego nie będą wpływały na kursowanie pociągów. Zadanie wykona firma ZUE. Koszt prac wyniesie 21,6 mln zł (pisaliśmy o tym TUTAJ).

Prace na odcinkach linii nr 8 PKP Polskie Linie Kolejowe  rozpoczęły w 2011 roku. W latach 2011-2013 zarządca infrastruktury prowadził prace na odcinku Radom – Skarżysko Kamienna w torze nr 1 i 2,  a w latach 2014 – 2016 na odcinku Skarżysko Kamienna – Łączna. Wymieniono nawierzchnię, sieć trakcyjną i wyremontowano obiekty inżynieryjne. Efektem prac jest podniesienie prędkości pociągów w torze nr 1 na odcinku Radom – Skarżysko Kamienna z 60 km/h do 100-120 km/h, a w torze nr 2 ze 100 km/h do 120 km/h. Koszt tych robót tylko w ostatnich dwóch latach wyniósł 61,8 mln zł.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały także 11 ofert od firm, które chcą modernizować kolejową „ósemkę” między Radomiem a Warką. Większość to konsorcja zagraniczne.  Więcej na ten temat - TUTAJ.

 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy