Jednym z najistotniejszych działań promocyjnych, bo realizowanych przez Urząd Miejski na co dzień, jest prowadzenie portalu miejskiego, blipa i profilu miasta na portalach społecznościowych i przekazywanie informacji kształtujących pozytywny wizerunek miasta, spójny z jego marką.
Kancelaria Prezydenta do działań promocyjnych zalicza także m.in. zakup materiałów promocyjnych, gadżetów, upominków, nagród wręczanych w przeróżnych konkursach, zakup sprzętu i oprogramowania do obsługi promocyjnej w obszarze multimediów.
Na to wszystko wydano w 2011 roku 336 tys. 400 zł, a w roku 2012 – ok. 360 tys. zł.
Usługi o charakterze promocyjnym, związane z obsługą eventów promocyjnych m.in. Bieg Kazików, Radomski Piknik Naukowy, Pięciobój Precyzyjny, Air Show 2011 Radom, kampanie wizerunkowe, przygotowanie projektów graficznych, wyklejanie billboardów miejskich, druk i kolportaż gazety „Radom.pl – Radomski Magazyn Samorządowy”, utrzymanie stoiska promocyjnego w Galerii Słoneczna, utrzymanie platformy sms’owej - to wszystko kosztowało miasto 840 tys. 500 zł w 2011 roku i 460 tys. zł rok później.
Współpraca z mediami, reklama miasta w mediach lokalnych i ogólnopolskich, ogłoszenia promocyjne i reklamowe, przygotowanie i emisja w TV Dami Radomskiego Magazynu Samorządowego, audycje promocyjno-reklamowe o pracach radomskiego samorządu w Radio Plus - tu koszty sięgnęły 301 tys. 600 zł w 2011 roku i 243 tys. 800 zł w 2012 roku.
Działania promocyjne realizowane na zlecenie Gminy Miasta Radomia przez podmioty zewnętrzne, np. w ramach udziału radomskich wykonawców w imprezach sportowych, rekreacyjnych, kulturalnych, a także promocja w filmie „Nigdy się nie dowiesz” i imprezie Kameralne Lato kosztowały 191 tys. zł w 2011 roku i 229 tys. zł w 2012 roku.
W 2011 roku 83 tys. 737 zł magistrat wykorzystał - poprzez Biuro Obsługi Inwestora - na promowanie miasta na targach, wystawach i konferencjach. Był to udział w: Targach Expo Real 2011 w Monachium; Międzynarodowych Targach Maszynowych MSV Brno; XXII Międzynarodowych Targach MIPIM 2011 w Cannes; Konferencji Property Investor Show 2011.
W tym roku planuje się, że Biuro Obsługi Inwestora wykorzysta 204 tys. zł, z czego w pierwszym półroczu 201 r wykorzystano ponad 36 tys.zł.
Magistrat planuje też działania promocyjne poprzez turystykę. Przede wszystkim poprzez wydawanie: przewodnika turystycznego „Spacerkiem po Radomiu” w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i rosyjskim;przewodnika turystycznego „Radomskie Miejsca Pamięci II Wojny Światowej” w wersji polskiej; mapy turystycznej „ Spacerkiem po Radomiu”; mapy turystycznej „Okolice Radomia”. Szacunkowy koszt tych wydawnictw to 50 tys. zł.
8 tys. zł ma kosztować opracowanie tras turystycznych „Okolice Radomia, Puszcza Kozienicka” do umieszczenia na stronach internetowych miasta Radomia i innych portali tematycznych.
W roku 2011 zostały zorganizowane m.in. Dni Radomia, widowiska rekonstrukcji historycznych, festyny, koncerty muzyki dawnej, festiwale, przedstawienia teatralne, koncerty z cyklu spotkajmy się na Żeromskiego, Anima Urbis.
- W tym roku trwa kontynuacja działań z roku poprzedniego, gdyż cieszą się one dużym zainteresowaniem radomian i chęcią poznawania historii miasta i kształtowania jego pozytywnego wizerunku. Z roku na rok zauważalna jest zwiększająca się liczba osób chcących uczestniczyć nie tylko w imprezach masowych, ale również w kameralnej atmosferze koncertów jazzowych, monodramów czy uczestniczyć w licznych wernisażach. O wszystkich wydarzeniach mieszkańcy są informowani w Radomskim Informatorze Kulturalnym – dodaje Kitowska.