Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Kto będzie latał z Radomia?

Kto będzie latał z Radomia?

Jak już pisaliśmy, umowa spółki Port Lotniczy Radom ze SprintAirem wygasła z końcem października. W niedzielę wieczorem odleciał z Sadkowa ostatni samolot tego przewoźnika. Lotnisko przez cały ubiegły tydzień nie zdradzało, co dalej. Komunikat spółka wydała dopiero w niedzielę. „Dobiegają końca rozmowy i negocjacje z nowym przewoźnikiem, który już wkrótce będzie operował z radomskiego lotniska” - mogliśmy w nim przeczytać. - „Szczegóły umowy, a przede wszystkim nazwę przewoźnika i ustaloną pomiędzy stronami siatkę połączeń poznamy w najbliższym czasie. Priorytetem dla Portu Lotniczego Radom jest znaczące zwiększenie liczby pasażerów, poprzez obsługę większych niż dotychczas samolotów. Radomskie lotnisko chce sprostać w ten sposób ogromnemu zainteresowaniu podniebnymi podróżami mieszkańców Mazowsza i Województwa Świętokrzyskiego. Jednocześnie Port Lotniczy Radom wyraża ogromne podziękowanie dla linii SprintAir za dotychczasową, półtoraroczną, kończącą się dzisiaj współpracę”.

Konieczne są inwestycje

W opinii Marka Szarego, przewodniczącego klubu radnych PiS „prezydent nie miał, nie ma i mieć nie będzie pomysłu na lotnisko”. - Pan prezydent od trzech lat tylko wydaje pieniądze radomian, by dopłacać przewoźnikowi, który dotychczas latał – uważa Szary. - Podczas ostatniej sesji na lotnisku pani prezes zadała ważne pytanie: czy ktoś rozlicza dworzec kolejowy z tego, czy przynosi zyski czy straty. Nie. Podobnie port lotniczy to miejsce, gdzie mają startować i lądować samoloty. O to, żeby startowały i lądowały, muszą się starać osoby odpowiedzialne za lotnisko, to znaczy prezydent jako właściciel i prezes. Wiem, że są prowadzone rozmowy z PP PL-em. Byłoby bardzo dobrze, gdyby ktoś kompetentny przejął zarządzanie lotniskiem. Poza tym samoloty w satysfakcjonującej nas ilości nie będą startowały i lądowały na naszym lotnisku, bo nie poczyniono na tym lotnisku inwestycji. Trzeba wykonać dodatkową płytę postojową, przedłużyć pas i zachęcić przewoźników, żeby tu latali. Miasto zyska na tym, że wokół lotniska powstaną różne przedsięwzięcia gospodarcze. Będzie podatek od nieruchomości, który nie wpłynie na przychody lotniska, tylko miasta.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Lotnisko było, jest i będzie

Wiesław Wędzonka, szef klubu radnych PO uważa, że radomskie lotnisko będzie działać dalej i będzie się rozwijać. - Wiem, że trwają rozmowy z przewoźnikami, wiem, że decyzja będzie niedługo i myślę, że nie będą to tylko loty biznesowe, ale loty regularne – twierdzi radny. - To, kiedy poznamy decyzję w sprawie lotniska, zależy od tego, jak prezydent i zarząd się dogadają z przedstawicielami linii lotniczych i czy w ogóle się dogadają.

Wędzonka zdradził, że prezydent rozmawiał w ubiegłym tygodniu z PP PL na temat inwestycji na Sadkowie. - Niestety, nie znam szczegółów tych rozmów - przyznał. - Każda inwestycja wymaga czasu. Zupełnie inaczej wyglądałoby inwestowanie w lotnisko, gdyby na początku nie popełniono błędów i nie zaczęto od promocji lotniska, tylko od przedłużenia pasa i budowy płyty postojowej.

Tragedia dla miasta

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Kazimierz Woźniak, radny Radomian Razem przypomina, że miasto zainwestowało w Port Lotniczy Radom ponad 100 mln zł. - A teraz nie mamy lotów, nie mamy pieniędzy na wydłużenie pasa i budowę płyt postojowych i jesteśmy w sytuacji patowej – zauważył radny. - To przedsięwzięcie z punktu widzenia ekonomicznego jest tragedią dla miasta, bo pochłania olbrzymie pieniądze i nie przynosi żadnego efektu. Do linii, które latały, również dopłacaliśmy. Mówi się, że dopłaty sięgały ponad 2 tys zł do każdego pasażera. To dowodzi, że to przedsięwzięcie było nietrafione. Już trzy lata temu apelowałem do prezydenta, aby podjął decyzję o zamknięciu lotniska. Albo, przynajmniej, żeby przejść na model zielonogórski, czyli redukcja zatrudnienia do poziomu 30-40 osób i utrzymywanie dyspozycyjności. Te rozmowy, negocjacje, o których się mówi i podejmowanie decyzji trwa bardzo długo, a nas to kosztuje rocznie kilkanaście milionów złotych. Brak decyzji obciąża miasto. A mamy na co te pieniądze wydać.

Lotnisko za złotówkę

Marek Suski, poseł PiS pytany, jaka będzie przyszłość radomskiego lotniska, twierdzi, że wszystko zależy od tego, jaka będzie decyzja rządu i jaka będzie decyzja prezydenta Radosława Witkowskiego. - Podmiotami decydującymi jest Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” i władze miasta - mówi. - Była wstępna deklaracja chęci współpracy ze strony prezydenta miasta. Co do szczegółów, to są to rozmowy biznesowe, w których nie biorę udziału. Z tego, co wiem, PP PL proponowało przejęcie udziałów PLR za symboliczną złotówkę. Miasto do tego tylko dokłada, a nie może sobie poradzić z dokapitalizowaniem tej spółki i stworzeniem warunków dla przewoźników. PPPL miało pewien plan inwestycji. Wtedy lotnisko stałoby się własnością spółki skarbu państwa.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy