O planach inwestycyjnych największej w Polsce sieci sklepów Castorama poinformował Janusz Lella, dyrektor generalny Castorama Polska: – Tereny w pobliżu ul. Żółkiewskiego to lokalizacja o bardzo dużym potencjale, która umożliwia stworzenie setek miejsc pracy.
Podczas pierwszego spotkania przedstawicieli Castoramy z władzami naszego miasta, które odbyło się miesiąc temu, firma wyraziła swoje zainteresowanie budową marketu w Radomiu. - Do drugiego spotkania doszło 3 tyg. temu, wtedy to rozmawialiśmy o współfinansowaniu budowy na ul. Żółkiewskiego oraz dwupoziomowego skrzyżowania, które ułatwiłoby klientom dojazd do marketu. Teraz czekamy na odpowiedz firmy - powiedział wiceprezydent Igor Marszałkiewicz podczas ostatniej sesji RM 27 lutego.
- Jesteśmy zainteresowani wybudowaniem sklepu Castorama przy ul. Żółkiewskiego w Radomiu. Kontaktowaliśmy się w tej sprawie z władzami miasta. Naszym celem jest teraz osiągnięcie porozumienia w zakresie warunków realizacji tej inwestycji. Umowa musi być korzystna dla obu stron. Jestem pewien, że w tym zakresie potrzebne są jeszcze negocjacje. Chcemy uczestniczyć w rozwoju Radomia i partycypować w kosztach budowy okolicznej infrastruktury. Dlatego rozważamy zaproponowane przez miasto warunki budowy dwupoziomowego skrzyżowania na ulicy Żółkiewskiego oraz przebudowę wiaduktu. Musi się to jednak odbyć na rozsądnych warunkach, porównywalnych do tych, na jakich zrealizowaliśmy inwestycje w wielu miastach w całym kraju – powiedział przedstawiciel Castoramy Paweł Tabaka.
Blisko 40-hektarowy teren między ulicami Żółkiewskiego, Mieszka I, Energetyków i Brzustówką nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Dlatego spółka m.in od tej decyzji uzależnia dalsze opracowywanie kompromisu, które w ostatecznym finale doprowadzi do wybudowania marketu. Podobny warunek stawiała IKEA. Szwedzki koncern przez kilka lat był głównym kandydatem do zainwestowania na tym terenie. I zrezygnował. Z kolei miasto opracowanie planu uzależnia od rozmów z Castoramą. Rozmowy będą kontynuowane.
Firma Castorama Polska Sp. z o.o. istnieje na rynku polskim od 1994 roku. Obecnie posiada 67 sklepów (w tym 60 sklepów Castorama i 7 sklepów Brico Depot) na terenie całego kraju, o łącznej powierzchni handlowej 450 tys. m kw. i zatrudnia około 10 tys. pracowników.