Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

13 milonów na kolejną inwestycję

13 milonów na kolejną inwestycję

 - To dla nas bardzo dobra informacja. Szczególne słowa podziękowania należą się premier Ewie Kopacz i mojemu doradcy Zbigniewowi Banaszkiewiczowi, który znakomicie wywiązuje się z roli łącznika w kontaktach z rządem – mówi prezydent Radosław Witkowski.

Pieniądze zostaną przeznaczone na dofinansowanie III etapu dużej drogowej inwestycji, czyli na budowę ulicy Młodzianowskiej od wiaduktu do Armii Ludowej. – Przyznana nam subwencja jest kolejnym dowodem na to, że współdziałanie rządu i samorządu może przynosić dobre efekty dla miasta. Należy się tylko cieszyć i podziękować prezydentowi za to, że zgodnie ze składanymi wcześniej obietnicami, energicznie i rzetelnie zabiega o pieniądze dla Radomia – podkreśla Zbigniew Banaszkiewicz. Pieniądze zostaną przekazane w dwóch transzach: w lipcu do Radomia trafi 9 mln 611 tys. zł, natomiast w sierpniu - 3 mln 592 tys. zł. – Pieniądze, które zaoszczędzimy dzięki przyznanej dotacji, zostaną przeznaczone na dalszy rozwój infrastruktury drogowej – zapewnia prezydent Radosław Witkowski.

Za budowę nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest odpowiedzialne konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się jesienią 2016 roku. Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Inwestycja na ul. Młodzianowskiej


Przy okazji wznoszenia wiaduktu powstanie około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik. Obecnie w rejonie przejazdu kolejowego na Młodzianowskiej, po obu stronach torowiska, trwa betonowanie przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Kilkaset metrów dalej, w pobliżu ulicy Orzechowej, budowane są dwa duże przepusty z blachy falistej - jeden dla pieszych i rowerzystów, a drugi dla samochodów. W tym rejonie jezdnia nowego przedłużenia Młodzianowskiej będzie biegła po sporym nasypie, natomiast przepusty umożliwią dojazd od strony Orzechowej do bloków przy ulicy Sandomierskiej.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
Typowo drogowe roboty trwają przy skrzyżowaniu ulicy Jana Pawła II z nowym śladem Młodzianowskiej, a także w rejonie ulic Lipskiej i Cisowej. Nieco dalej - u zbiegu Armii Ludowej, Młodzianowskiej i Gajowej kończy się budowa skrzyżowania.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Polecamy