Strefa Tempo 30 zostanie wprowadzona na obszarze znajdującym się
pomiędzy ulicami: 25 Czerwca, Waryńskiego, Traugutta, Tochtermana,
Bernardyńską, Lekarską, Wałową, Struga Malczewskiego, Kelles-Krauza i
Pileckiego. Maksymalna prędkość
pojazdów zostałaby ograniczona na niektórych odcinkach do 30 kilometrów
na godzinę. Zwiększy to bezpieczeństwo na ulicach
generujących spory ruch pieszy.
CZEKALI NA FONTANNY
- Przy wprowadzaniu strefy Tempo 30 w pierwszej kolejności chcemy, aby powstało wyniesione skrzyżowanie u zbiegu ulic Focha i Kilińskiego. Oprócz tego planujemy, aby na wysokości VI Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kochanowskiego zostało wybudowane wyniesione przejście dla pieszych. Spowoduje to, że ruch samochodów zostanie tam spowolniony, a piesi będą bezpieczniejsi. Po zrealizowaniu tych prac przejdziemy do kolejnego etapu wprowadzania strefy Tempo 30 w innych miejscach. W tej chwili nie chcę deklarować konkretnych terminów realizacji tych inwestycji. Na pewno rozpoczniemy je jeszcze w tym roku. Przez długi czas nie mogliśmy zająć się przebudową skrzyżowania i przejścia dla pieszych, ponieważ utrudniałoby to przebudowę pobliskich fontann oraz ulicy Focha na odcinku od Placu Konstytucji 3 Maja do ulicy Kilińskiego - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
MOŻNA JUŻ JECHAĆ 70 KM/ GODZ.
Szybciej przebiegają natomiast prace związane z wprowadzeniem strefy Tempo 70. Kierowcy już mogą jechać z prędkością 70 km/h na obrzeżach miasta i drogach wylotowych.
ma obejmować również ulice: Warszawską (od Kusocińskiego aż do granicy miasta), Żółkiewskiego, aleję Wojska Polskiego, Zwolińskiego, Kielecką (od ronda Łaskiego do granicy miasta), Maratońską, Szarych Szeregów oraz aleję Grzecznarowskiego (od tunelu pod torami kolejowymi do ronda Matki Bożej Fatimskiej).
Przypomnijmy, że za opracowanie koncepcji stref Tempo 30 i Tempo 70 odpowiadała firma z Poznania specjalizująca się w pracach związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego.
MS/foto. Archiwum