Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Wyniesione skrzyżowanie na Glinicach - jak to działa?

Wyniesione skrzyżowanie na Glinicach - jak to działa?
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ
[gallery id=581]
Budowa wyniesionej tarczy skrzyżowania na pograniczu Glinic i Dzierzkowa ruszyła na początku grudnia zeszłego roku. Drogowcy kilkukrotnie rozpoczynali i wstrzymywali prace ze względu na intensywne opady śniegu i duże mrozy, jakie towarzyszyły zimie. Ostatecznie skrzyżowanie otwarto dla ruchu w środę (5 czerwca).

AUTOBUSY WRÓCIŁY NA TRASĘ

Autobusy komunikacji miejskiej linii 24 ponownie kursują w kierunku pętli Os. Michałów i Józefów / Szpital stałą trasą, przebiegającą ulicami Słowackiego, Górną, Kaszubską i Lubelską. Z powrotem zatrzymują się na przystankach: Słowackiego / Kalińska (w kierunku Śródmieścia), Górna / Słowackiego (NŻ) oraz Kaszubska / Puławska. Zlikwidowano jednocześnie dwa tymczasowe przystanki dla linii 24: Kalińska / Słowackiego oraz Puławska / Kaszubska.

NOTORYCZNIE WYMUSZALI PIERWSZEŃSTWO

Skrzyżowanie ulic Górnej, Kaszubskiej i Odrodzenia od lat było jednym z najbardziej niebezpiecznych w mieście, co potwierdzały policyjne statystyki zdarzeń drogowych. Tylko w 2012 roku doszło na nim do 2 wypadków oraz 10 kolizji. Wiele mniej poważnych zdarzeń nie było zgłaszanych na policję, gdyż kierowcy porozumiewali się ze sobą. 

O budowę wyniesionej tarczy skrzyżowania, działającej na zasadzie dużego progu zwalniającego, postulowali od 2009 roku przedstawiciele Bractwa Rowerowego, mieszkańcy Glinic i Dzierzkowa oraz dyrekcja pobliskiej podstawówki.

Decyzja o przebudowie zapadła na posiedzeniu Zespołu do spraw Poprawy Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym, które odbyło się w ostatni czwartek września zeszłego roku. Pieniądze na tę inwestycję znalazły się dzięki oszczędnościom z rozstrzygniętych przetargów na budowy i remonty ulic.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

JEST BEZPIECZNIEJ I... SĄ FUSZERKI

W środę 5 czerwca wybraliśmy się na miejsce, żeby sprawdzić, jak zastosowane rozwiązanie sprawdza się w praktyce. Jest zdecydowanie bezpieczniej - kierowcy, dojeżdżając do przebudowanego skrzyżowania, zwalniają. O wyniesionej tarczy informują ze wszystkich stron odpowiednie znaki ostrzegawcze.

- Już nie boję się puszczać samej córki do szkoły, choć mieszkamy blisko, bo wszyscy hamują przed skrzyżowaniem. Cieszymy się jako mieszkańcy tej dzielnicy z przebudowy skrzyżowania, ale drogowcy mogli bardziej przyłożyć się do pracy. W kilku miejscach widać pewne fuszerki, np. przy chodniku odstaje obrzeże i przy jednym z przejść dla pieszych zostawiono zbyt dużą szczelinę między kostką na skrzyżowaniu a krawężnikiem. Pracuję od kilku lat jako brukarz i naprawdę można było zrobić to lepiej - twierdzi pan Mirosław, którego spotkaliśmy u zbiegu ulic Górnej, Kaszubskiej i Odrodzeni.

Zdjęcia wymienionych niedociągnięć przesłaliśmy miejskim drogowcom. - Wiemy o tych usterkach, zauważyliśmy je w czasie odbioru skrzyżowania i zobowiązaliśmy wykonawcę do ich usunięcia - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Ważne

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Wykonawcą robót było przedsiębiorstwo Stagmar z Radomia, które złożyło najtańszą ofertę w przetargu. Inwestycja kosztowała prawie 119 tys. zł.


M.W.; Fot. M.S.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy