Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

"Objazdu ulicy Żółkiewskiego wcale nie musi być"

Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego tygodnia Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu zerwał umowę z konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB - Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc. Obie firmy miały gruntownie przebudować ulicę Żółkiewskiego. Jak tłumaczył dyrektor MZDiK - Kamil Tkaczyk, wykonawcy nie opracowali w terminie harmonogramu niezbędnych prac oraz nie zajęli się układaniem nakładek na ulicach wyznaczonych jako objazd ulicy Żółkiewskiego. 

- Naszym zdaniem ruch z ulicy Żółkiewskiego nie może zostać przekierowany na ulice, które znajdują się w centrum miasta. Takie postępowanie byłoby szkodliwe. Kiedy startowaliśmy w przetargu wiedzieliśmy, że do naszych obowiązków będzie należało zapewnienie płynności ruchu i mieliśmy na to zarezerwować pieniądze. Jednak w żadnym z dokumentów nie musieliśmy przedstawić wyceny położenia nakładek na ulicach 11 Listopada, Struga i Kozienickiej. Objazd tymi ulicami od samego początku był uznawany tylko jako jedna z możliwych koncepcji. W trakcie prac na Żółkiewskiego przeprowadziliśmy analizę, z której jasno wynika, że prace mogą być prowadzone przy jednoczesnym ruchu samochodów. Niestety, ten wariant nie został zaakceptowany przez MZDiK - powiedział Lech Biały, prezes Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Dodajmy, że przedstawiciele MZDiK twierdzili, że ewentualne nie wyznaczenie objazdu ulicami 11 Listopada, Struga i Kozienicką i nie ułożenie tam nakładek może narazić miasto na pozwy ze strony innych firm, które startowały w przetargu. Zmiana objazdu byłaby ich zdaniem naruszeniem zasad równego traktowania oferentów.

- Powtarzam, że te nakładki na trzech ulicach były tylko jedną z koncepcji. Inne firmy, które wystartowały w przetargu, na wyznaczenie wszystkich objazdów Żółkiewskiego zarezerwowały podobne do nas sumy, a nawet niższe. Z tego wynika, że tak jak my prawdopodobnie uznały, że ruch może być utrzymany nawet w trakcie przebudowy - dodał Tomasz Biały, wiceprezes KPRD.

Dodajmy, że przedstawiciele konsorcjum twierdzą również, że objazd zaproponowany przez MZDiK jest niezgodny z zasadami budownictwa drogowego.

- MZDiK chciało, abyśmy z tych trzech ulic usunęli warstwę ścieralną, a na jej miejsce ponownie ułożyli... warstwę ścieralną bez wzmocnienia podłoża. Takie prace nic by nie dały. Ulicą Żółkiewskiego porusza się ogromna ilość pojazdów, w tym samochody ciężarowe. Natomiast ulice 11 Listopada, Struga i Kozienicka są przystosowane do zupełnie innego obciążenia. Duże samochody oraz liczne auta osobowe zmniejszyłyby bezpieczeństwo uczestników ruchu, doprowadziłyby do korków oraz byłyby bardzo uciążliwe dla mieszkańców okolicznych bloków. Mało tego, MZDiK uważa, że zanim powstaną dwa nowe wiadukty, powinien zostać rozebrany stary most. To absurd. Przecież to uniemożliwiłoby poruszanie się maszyn budowlanych z jednej na drugą stronę torów oraz dojazd pojazdów do firm, które maja swoje siedziby przy ulicy Żółkiewskiego - stwierdził Piotr Mojżeszek, kierownik budowy nowych wiaduktów.

Umowa z wykonawcami została zerwana, a MZDiK już żąda od firm odszkodowania. Jakie decyzje podejmą przedstawiciele konsorcjum?

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

- Nie zgadzamy się ze sposobem rozwiązania umowy. Cały konflikt rozstrzygnie sąd. Złożymy wniosek, aby do momentu wyroku MZDiK nie mógł ogłosić przetargu na wybór nowego wykonawcy. Uważamy, że nie zrobiliśmy nic złego i to my powinniśmy nadal realizować tę inwestycję. Obawiamy się, że ten bezzasadny upór ze strony MZDiK może doprowadzić do tego, że miasto straci dotację z Unii Europejskiej, bo zakończenie tego zadania może się znacznie opóźnić. Cała ta sprawa negatywnie odbija się również na naszych firmach. Za dotychczas wykonane prace nikt nam nie chce zapłacić. Łącznie zatrudniamy prawie 500 osób. Nasi podwykonawcy również nie wiedzą, co mają robić. My w każdej chwili jesteśmy gotowi do wznowienia prac - zapewnił Roman Rogowski, wiceprezes IMB - Podbeskidzie.

Przypomnijmy, że cała inwestycja w ciągu ulicy Żółkiewskiego musi zostać zakończona i rozliczona do końca 2015 roku.

MS/fot. MS

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy