Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Będą nowe wiadukty na ulicy Żółkiewskiego!

Będą nowe wiadukty na ulicy Żółkiewskiego!
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Inwestycje znalazły się na najnowszej liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kluczowym zadaniem jest budowa estakad nad torami kolejowymi na ul. Żółkiewskiego. Obecny wiadukt znajduje się w opłakanym stanie i koliduje z projektem modernizacji kolejowej "ósemki". Na początku roku przedstawiciele władz miasta spotkali się w stolicy z wiceministrem transportu Andrzejem Masselem, który zapewnił wówczas, że dostaniemy unijne pieniądze na tę inwestycję. 

- Całość inwestycji szacowana jest na 52 mln zł, byłaby więc bardzo trudna do udźwignięcia przez budżet miasta. Wpisanie jej na listę projektów indywidualnych oznacza, że możemy liczyć na dofinansowanie unijne w kwocie 44 mln zł - informuje Ryszarda Kitowska z biura prasowego radomskiego magistratu.

Wiadukt nad torami kolejowymi do Warszawy ma już prawie 20 lat. Jego budowa rozpoczęła się pod koniec lat osiemdziesiątych minionego wieku, a następnie na jakiś czas została przerwana. Zadanie to skończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych. Od tamtego czasu wykonywano tylko doraźne naprawy nawierzchni jezdni, polegające przede wszystkim na usuwaniu głębokich kolein. 

Miejscy drogowcy mają już  gotową dokumentację techniczną budowy wiaduktów na ul. Żółkiewskiego, a także ważne pozwolenie budowlane. Już podczas budowy obecnego obiektu planowano, że obok niego powstanie w przyszłości bliźniacza konstrukcja. Takie plany są nadal. Jednak postawione wówczas i niezabudowane do tej pory betonowe filary nie nadają się już do wykorzystania. Trzeba je rozebrać i postawić nowe.

- Podczas budowy wiaduktów krajowa "dziewiątka" nie będzie zamykana dla ruchu. Najpierw powstanie bowiem południowy wiadukt (tuż obok istniejącego), a dopiero po jego otwarciu ruszy rozbiórka obecnej konstrukcji i budowa w jej miejscu nowej. Nie będzie zatem konieczności wyznaczania objazdów przez Gołębiów I - uspokaja Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Pozostałe 18,5 mln zł z puli środków unijnych trafi do budżetu miasta jako refundacja koszów poniesionych przez gminę na przebudowę odcinka ul. Słowackiego od ronda Matki Bożej Fatimskiej do granic Radomia.
Nowa droga wraz z chodnikami, ścieżką rowerową i nowym oświetleniem kosztowała 22,5 mln zł.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
- W ramach prac wykonano także kanał deszczowy o długości 2600 metrów wraz z przykanalikami o długości 750 m oraz kanał sanitarny na odcinku 965 m z przyłączami do posesji. Przebudowana została również sieć gazowa na odcinku 170 m. Na skrzyżowaniu ulic Słowackiego, Idalińskiej, Malenickiej i Skaryszewskiej została wykonana sygnalizacja świetlna - przypomina zakres wykonanych robót Ryszarda Kitowska.

/M.W./; Fot. M.S.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy