Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Drogowcy podsumowali rozpoczęte inwestycje

Drogowcy podsumowali rozpoczęte inwestycje
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

W poniedziałek (9 lipca) miejscy drogowcy zwołali konferencję prasową, podczas której podsumowali tegoroczne inwestycje. A jest ich sporo. Najwięcej uwagi poświęcono budowie obwodnicy południowej. Ponadto przedstawiono postęp robót na ul. Mieszka I, drogach wewnętrznych na terenie dawnych Zakładów Metalowych oraz plany inwestycyjne na najbliższe miesiące.

OBWODNICA POŁUDNIOWA 

Na rozległym terenie budowy obwodnicy południowej postęp prac jest spory. Koparki, spychacze i wywrotki można spotkać niemal na całym przebiegu przyszłej trasy. Budowa została podzielona na V etapów, pokrótce przedstawimy więc, co dzieje się na każdym z nich. W poniedziałek wybraliśmy się tam również z aparatem, żeby zobaczyć na własne oczy, jak przebiegają prace. 

ETAP I - (od alei Grzecznarowskiego do ul. Witkacego). Na odcinku pomiędzy al. Grzecznarowskiego i ul. Wyścigową wykonano już koryto pod jezdnię, czyli wybrano wierzchnią warstwę ziemi. Obecnie front robót przeniósł się w okolice pętli autobusowej na Prędocinku. Powstaje również kanalizacja deszczowa wzdłuż zamkniętej dla ruchu ulicy Armii Krajowej. Ponadto rozpoczęły się przygotowania do pierwszych prac przy budowie wiaduktu u zbiegu ul. Wyścigowej i powstającej obwodnicy (obwodnica będzie przebiegała dołem). 

ETAP II - (od ul. Witkacego do skrzyżowania z projektowaną trasą N-S i ul. Sycyńską). Tony ziemi wybrano już pod przyszłą trasę między ul. Witkacego a ul. Pola. W ciągu zaledwie kilku dni wyburzono budynki u zbiegu ul. Wiejskiej i Godowskiej, kolidujące z przebiegiem obwodnicy.


ETAP III - (od skrzyżowania z projektowaną trasą N-S i ul. Sycyńską do ul. Potkanowskiej). Najbardziej widowiskowe roboty trwają w okolicy mostu pod torami kolejowymi na Południu, gdzie powstaje duży węzeł drogowy. Gotowe są już konstrukcje przyczółków wznoszonego wiaduktu, pod którym będzie biegał obwodnica. Mostowcy z Łodzi pracują przy montażu płyty obiektu. Drogowcy usypują nasyp od południowej strony. Na pozostałym odcinku koparki wybierają ziemię. 

ETAP IV - (od ul. Potkanowskiej do granicy Radomia).  Wzdłuż ulicy Żelaznej i Stalowej jest przygotowywany grunt pod przyszłą jezdnię. Trwają także prace przy budowie kanalizacji, która będzie odprowadzała wodę z obwodnicy. 

ETAP V - (od granicy Radomia do trasy E-77). Na tym fragmencie prace są najmniej zaawansowane, drogowcy karczują tam drzewa i krzewy oraz wybierają ziemię pod przyszłą jezdnię. 

- Wszystkie prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem. Choć - jak w przypadku każdej tak dużej inwestycji - pojawiają się pewne komplikacje. Ostatnio np. deszcze rozmyły nasyp pod budowany wiadukt na Południu. W tym roku wykonawca musi wybudować dwa obiekty mostowe. Jeśli nie będzie srogiej zimy, część prac będzie prowadzonych również o tej porze roku - informuje Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu. 

Przypomnijmy, że wykonawcą robót jest konsorcjum, na czele którego stoi firma Fart Kielce wraz z przedsiębiorstwami Trakt Kielce, Budromost - Starachowice i Mosty - Łódź. Inwestycja będzie kosztować ponad 154 mln 420 tys. zł. Zakończenie prac jest planowane na 31 sierpnia 2014 roku. 

ULICA MIESZKA I  

Drogowcy przebudowują odcinek ulicy Mieszka I od skrzyżowania z ul. Żółkiewskiego do Aleksandrowicza. Powstaje również przedłużenie tej arterii w kierunku Wincentowa (fragment trasy między ul. Ofiar Firleja a Witosa powstanie dopiero w przyszłym roku, o czym pisaliśmy wcześniej). 

- Obecnie układane są krawężniki i podbudowa zachodniej jezdni od ul. Królowej Jadwigi do Piastowskiej. Planujemy otwarcie skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi na 15 lipca. Wówczas na stałą trasę wrócą autobusy komunikacji miejskiej - informuje Kamil Tkaczyk.

Drogowcy niebawem rozpoczną układanie ostatniej, tak zwanej ścieralnej warstwy asfaltu na wschodniej jezdni, między ul. Piastowską a Aleksandrowicza. 

- Na moście nad rzeką Mleczną są prowadzone prace wykończeniowe. Budowa mostu potrwała nieco dłużej niż planowaliśmy, ponieważ musieliśmy dokonać zmiany w projekcie. Już w trakcie inwestycji, okazało się, że będzie pogłębiane koryto rzeki - mówi szef miejskich drogowców. 

Wykonawcą inwestycji jest Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Wszystkie prace na odcinku między ul. Żółkiewskiego a Ofiar Firleja powinny zakończyć się do 28 września 2012 roku. Przebicie między Firlejem a Wincentowem ma być gotowe do końca czerwca przyszłego roku. Całość będzie kosztować 25 mln 382 tys. zł. 

- Rowerzyści na pewno będą nieco zaskoczeni kolorem nawierzchni drogi dla jednośladów. Uzgodniliśmy bowiem z przedstawicielami Bractwa Rowerowego, że wszystkie ścieżki będą wykonywane z czarnej masy bitumicznej. Jest ona dużo tańsza i odporniejsza na przemarzanie. Na przejazdach rowerowych zachowamy czerwony kolor nawierzchni, co będzie uwidaczniało, że pierwszeństwo mają rowerzyści - zdradza najnowsze ustalenia Kamil Tkaczyk.

DROGI W STREFIE ŁUCZNIK 

Drogowcy przebudowują główne drogi wewnętrzne o łącznej długości 1440 metrów na terenie dawnych Zakładów Metalowych, gdzie mieści się wiele przedsiębiorstw. Obecnie prace trwają na dwóch drogach dobiegających do ul. Młodzianowskiej.

- Na drodze numer jeden są prowadzone prace ziemne, powstaje kanał deszczowy. Na drodze numer cztery są układane chodniki z kostki i jest przygotowywana podbudowa jezdni. W trakcie robót ziemnych odkrywamy instalacje, których nie było na żadnych planach. Niektóre sieci mają po 70-80 lat. W przypadku tego terenu spodziewaliśmy się takich utrudnień - mówi Kamil Tkaczyk.


Mimo tego wykonawca inwestycji zapowiada, że do końca tego roku upora się z większością robót. - W przyszłym roku zostanie dokończony między innymi montaż oświetlenia oraz będą wykonane nasadzenia zieleni - informuje Tkaczyk.    

Wykonawcą robót jest firma Strabag z Pruszkowa. Inwestycja będzie kosztować nieco ponad 4 mln 682 tys. zł. Zadanie to jest częściowo współfinansowane przez okolicznych przedsiębiorców, którzy od kilku lat zabiegali o remont zniszczonych dróg dojazdowych do swoich firm. Wszystkie prace, według umowy, mają zakończyć się do końca sierpnia przyszłego roku. 

NASZ KOMENTARZ

Konferencja na piątkę!

Niektóre roszady kadrowe na najwyższych szczeblach w miejskich instytucjach są potrzebne. Jeszcze kilka lat temu miejscy drogowcy chyba nawet nie myśleli o tym, żeby zorganizować - i to z własnej, nieprzymuszonej woli! - spotkanie z dziennikarzami. Przecież któryś pismak może zadać niewygodne pytanie, obsmarować... Nastąpiła zmiana szefa drogowców i nagle pojawił się rzecznik prasowy, są organizowane konferencje, konsultacje społeczne. Ba, drogowcy przygotowują nawet prezentacje multimedialne, wizualizacje budowanych tras! Mimo niektórych wpadek z ich strony, które się zdarzają i zapewne będą się czasem zdarzać, idzie ku lepszemu. Wygląda na to, że urzędnicy nadzorujący inwestycje drogowe zrozumieli pojęcie społeczeństwa obywatelskiego i starają się o dobry wizerunek swojej firmy. Jeśli będą otwarcie przyznawać się do błędów, w pewnych sytuacjach przestaną wytaczać absurdalne argumenty, to mają sporą szansę stać się najlepiej postrzeganą instytucją miejską.

Marcin Walasik (m.walasik.cozadzien@onet.eu); Zdjęcia: Szymon Wykrota

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy