Radio Rekord Radom 28 lat z Wami Radio Rekord Radom 28 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

INTERWENCJE: Lekarz odmówił pomocy pacjentce

INTERWENCJE: Lekarz odmówił pomocy pacjentce
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ
Pacjenci skarżą się na zwyczaje panujące w radomskiej przychodni "Olsztyńska": kolejki do lekarzy pierwszego kontaktu i specjalistów, problemy z zamówieniem wizyty przez telefon. Ostatnio - jak informuje nas zbulwersowana pacjentka przychodni (nazwisko znane redakcji) - lekarz odmówił jej pomocy.

- Starałam się dostać do lekarza tuż po świętach. Kończyły mi się lekarstwa na nadciśnienie tętnicze i choroby układu krwionośnego. Muszę brać te leki. Ratują mi życie. Niestety, jeden z lekarzy odmówił mi pomocy. Nie wypisał mi recept. Zostałam bez medykamentów na parę dni - opowiada pacjentka przychodni "Olsztyńska".

- Poszłam do przychodni w piątek (28 grudnia). Okazało się, że nie ma już numerków do żadnego lekarza, a w poradni podstawowej opieki zdrowotnej pracuje ich pięciu. Na poniedziałek też nie było numerków. Pielęgniarka z recepcji powiedziała, bym zapytała się lekarza internisty, który wówczas przyjmował w godzinach popołudniowych, czy mnie przyjmie poza limitem. W gabinecie medyk tłumaczył się nawałem pracy, aż w końcu podniesionym tonem powiedział, żebym mu nie zawracała głowy i czym prędzej opuściła jego gabinet. Moje prośby nic nie pomogły. Ze mną do gabinetu weszła kobieta, która również poprosiła o wizytę poza limitem. Ten zgodził się. Nie rozumiem - innych można leczyć, a drugich nie? - relacjonuje kobieta. - Jak można tak traktować pacjentów?- Złożę skargę na tego medyka, nie tylko do kierowniczki przychodni, ale również do Naczelnej Izby Lekarskiej - mówi pacjentka.

Niestety, mimo wielu prób, nie udało nam się porozmawiać z kierowniczką"Olsztyńskiej". W Naczelnej Izbie Lekarskiej spytaliśmy, co powinien zrobić pacjent, któremu nie udzielono właściwej pomocy medycznej w publicznej przychodni.

- W takiej sytuacji pacjent powinien napisać skargę do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, który działa przy Naczelnej Izbie Lekarskiej. Należy opisać całą sytuację, w której lekarz dopuścił się zaniedbania i wysłać ją na adres rzecznika. Trzeba także złożyć skargę do kierownika przychodni, w której pracuje dany lekarz - mówi Katarzyna Strzałkowska, rzeczniczka Naczelnej Izby Lekarskiej.

Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej wykonuje czynności sprawdzające i prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawach odpowiedzialności zawodowej lekarzy, będących członkami izby. Sprawuje również funkcję oskarżyciela przed sądami lekarskimi i składa okręgowemu zjazdowi lekarzy roczne i kadencyjne sprawozdania z działalności.

- Każdy z nas może sprawdzić okręg, do którego należy dany lekarz. Wystarczy skorzystać ze strony www.rejestr.nil.org.pl i w odpowiednie rubryki wpisać imię i nazwisko lekarza, zaakceptować warunki otrzymania danych o nim i po chwili pokazuje się okienko z informacjami. Następnie powinniśmy złożyć skargę na lekarza do rzecznika danego okręgu - informuje Katarzyna Strzałkowska.

Jeśli dany lekarz ma na swoim koncie dużo skarg, wówczas Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej kieruje sprawę do sądu.

Dane Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej:
ul. Puławska 18, Warszawa
tel. (22) 542 83 24
Kancelaria czynna codziennie od godz. 8 do 16

red. K. S.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy