Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 12 grudnia 2025 11:27
Reklama

Oszustwo na pracownika banku

Mieszkanka powiatu radomskiego padła ofiarą oszustów podszywających się pod pracowników banku – uwierzyła, że jej pieniądze są zagrożone i sama zaciągnęła kredyt, by je „zabezpieczyć”. Przestępcy zmanipulowali kobietę do wpłaty 30 tys. zł na wskazane konto, a gdy suma okazała się zbyt niska, zaczęli być wobec niej agresywni.
Oszustwo na pracownika banku

Źródło: fot. archiwum/CoZaDzien.pl

Policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie dotyczące oszustwa metodą na pracownika banku. Mieszkanka powiatu radomskiego odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, że ktoś w jej imieniu chce złożyć wniosek o przyznanie kredytu, a środki pieniężne zgromadzone na jej koncie są zagrożone.

- Rozmówca przekonał kobietę, że lepiej, aby to ona złożyła w banku wniosek kredytowy i kobieta uwierzyła w opowiedzianą historię. Poszła do placówki bankowej i wzięła 30 tys. zł kredytu. Następnie, kierując się wskazówkami przestępców, wsiadła w zamówioną przez nich taksówkę, za którą zapłaciła kilkaset złotych, pojechała do Radomia do placówki bankowej, aby wpłacić pieniądze na wskazane przez oszustów konto. Kobieta cały czas miała kontakt telefoniczny z przestępcami. Gdy wpłaciła już pieniądze, byli niezadowoleni, że to tylko taka kwota, ponieważ usłyszeli, że mogła wziąć większy kredyt. Wtedy zaczęli być nieprzyjemni dla pokrzywdzonej - relacjonuje Justyna Jaśkiewicz z radomskiej policji.

Gdy kobieta zorientowała się, że została oszukana, zgłosiła to policji.

Policja przypomina, że zawsze musimy być czujni i mieć się na baczności, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie, bądź, jak w tym przypadku, wpłatę we wpłatomacie zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo.

W takich przypadkach należy bezwzględnie starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoni. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.

Bez względu na to za kogo podaje się rozmówca, nigdy nie podawajmy danych osobowych, danych z karty płatniczej, loginu i hasła. Nigdy nie podawajmy kodów weryfikacyjnych do płatności mobilnych i nie instalujmy żadnych aplikacji, które mają poprawić obsługę płatności mobilnej, chronić dane lub pieniądze.

Nawet w sytuacji, w której zostaliśmy poinformowani o potencjalnym zagrożeniu np. próbie podjęcia środków z naszego rachunku bankowego przez nieznaną nam osobę lub w przypadku zaciągnięcia kredytu na nasze dane, należy spokojnie przemyśleć czy środki zgromadzone na rachunku naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie, ponieważ najprawdopodobniej jest to rozmowa prowadzona z oszustem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama