Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 18:35
Reklama

Wiadukt. Do zrobienia już niewiele

- Gdybyśmy nie zaprojektowali ronda przed wiaduktem, mielibyśmy ścieżki rowerowe na wiadukcie i wzdłuż Żeromskiego do Zbrowskiego, ale pustkę w środku – tłumaczył radnym na ostatniej sesji Łukasz Kuna, zastępca dyrektora MZDiK.
Wiadukt. Do zrobienia już niewiele

Źródło: Fot. Archiwum CoZaDzień.pl

O informację dotyczącą „docelowego układu wiaduktu przy ul. Żeromskiego i ul. Lubelskiej wraz z terenem pod wiaduktem oraz najazdem na wiadukt” poprosił radny Kazimierz Woźniak. - Na wiadukcie południowym mamy zakończone roboty związane z budową ustroju niosącego, została wykonana także warstwa wiążąca z asfaltu, wykonywane są ekrany akustyczne i bariery energochłonne. Prace są praktycznie na ukończeniu. Czekamy na wiosnę, kiedy to mostowcy wznowią prace – tłumaczył Łukasz Kuna. - Jeżeli chodzi o wiadukt północny, to prace są mniej zaawansowane, ale też sporo zostało wykonane. Są ekrany energochłonne, bariery sprężyste i kapy chodnikowe. Brakuje warstwy wiążącej z asfaltu lanego. Powstaje zadaszenie nad wejściem z peronów na wiadukt.

W przypadku łącznicy (jezdnia pomocnicza łącząca dwie drogi w ramach węzła drogowego) po stronie wschodniej od lotniska wykonawca położył już warstwę bitumiczną, podbudowę asfaltową i warstwę wiążącą. Została tylko warstwa ścieralna. - Chodniki są wykonywane na bieżąco, podbudowy pod ścieżki rowerowe podobnie – wyliczał zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i komunikacji. - Wiosną na ścieżkach zostanie położony asfalt. Po stronie zachodniej natomiast, czyli od ul. Zbrowskiego wykonywane są nasypy i mury oporowe. Do zrobienia jest już niewiele. Wszystkie sieci zostały w 90 proc. wykonane. Miasto na wiadukt zamierza wydać 128 mln zł; zainwestowało już ok. 100 mln zł.

Kilkanaście dni temu okazało się, że razem z wiaduktem, na skrzyżowaniu ul. Zbrowskiego i Żeromskiego ma być budowane rondo. - Koncepcja, uzgodniona z Miejską Pracownią Urbanistyczną, powstała w 2019 roku. Chodzi o to, że mamy tu dosyć duże natężenie ruchu, ponad 20 tys. samochodów na dobę. – zaznaczył Łukasz Kuna. - Zdecydowaliśmy się więc na rondo turbinowe, bezkolizyjne. Co tu jest clou?. Chodzi o to, że budujemy wiadukt ze ścieżkami rowerowymi. I projektujemy układ komunikacyjny: ścieżki rowerowe i chodniki z Polski Wschodniej, wzdłuż ul. Żeromskiego od skrzyżowania z 25 Czerwca do Zbrowskiego; będą budowane w latach 2026-27. I mielibyśmy pustkę w środku. Coś trzeba byłoby tutaj zrobić. Albo rondo, albo skrzyżowanie ze światłami.

Robert Utkowski zastanawiał się, jak będzie się zjeżdżało z wiaduktu na rondo np. zimą. - Nic się tu nie będzie działo, wszystko jest pod kontrolą. Mamy takie rondo na Wjazdowej – przekonywał zastępca dyrektora MZDiK-u. Łukasz Kuna zdradził, że zarząd dróg postanowił, dodatkowo, zainstalować wzbudzaną sygnalizację świetlną na ul. Kaszubskiej – by uczniowie mogli bezpiecznie przechodzić na druga stronę ulicy. Ponadto będzie przebudowywane rondo Zapały.

Wiadukt południowy ma być dopuszczony do użytku 30 czerwca. Także tego dnia PKP zakończy prace przy peronie pod wiaduktem. Budowa wiaduktu północnego z kolei ma się zakończyć we wrześniu. Rondo będzie gotowe w tym roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama
ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama