Nowe autobusy MAN Lion's City zaczęły kursować w piątek, 24 stycznia. W dniu debiutu obsługują linie 10, 16, 21, 24 i 25, ale w przyszłości będzie można je spotkać na różnych trasach.
- Ceny oleju napędowego, gazu i energii elektrycznej ulegają znacznym wahaniom, dlatego stawiamy
na dywersyfikację taboru pod kątem paliwa. Kupujemy więc autobusy elektryczne, gazowe i diesle, których norma emisji spalin EURO-6, porównywalna jest obecnie z niską emisją autobusów gazowych – zauważa Piotr Wójcik – członek zarządu MPK.
Autobusy mają 12 metrów długości i mogą pomieścić 98 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Pojazdy są klimatyzowane i przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Każdy wyposażony jest w monitoring, wyświetlacze, nagłośnienie, kasowniki dotykowe z funkcją terminala, system liczenia pasażerów, a także ładowarki USB.
To nie koniec zmian taborowych w MPK.
- Skutecznie pozyskujemy środki unijne i rozsądnie gospodarujemy finansami własnymi spółki, dlatego jeszcze w tym roku spodziewamy się dostaw kolejnych 10 autobusów elektrycznych zakupionych w ramach programu Zielony Transport Publiczny faza III oraz następnych 10 nowoczesnych diesli, które pozyskamy w drodze leasingu - dodaje Piotr Szprendałowicz – dyrektor ds. Ekonomiczno–Administracyjnych MPK. Jak dodaje, następne dwa lata przyniosą dostawy kolejnych 20 elektryków oraz prawdopodobnie 20 autobusów gazowych, na zakup których MPK planuje pozyskać ponad 27 mln zł unijnego wsparcia.
Dostawę zrealizowało konsorcjum firm: PKO Leasing S.A. oraz MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. Cena ofertowa 5-letniego leasingu operacyjnego wynosi 7 133 918 zł netto.




















Napisz komentarz
Komentarze