Nowa przeprawa nad torami będzie składała się z dwóch równoległych wiaduktów, podobnie jak jest to na ul. Żółkiewskiego czy na al. Wojska Polskiego. - Aktualnie roboty przy południowej części jezdni są dużo bardziej zaawansowane, ponieważ harmonogram przewiduje, że ma ona zostać otwarta nieco wcześniej niż druga część. Nie oznacza to jednak, że po północnej stronie nic się nie dzieje - poinformował Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. - Stoją już tam masywne betonowe filary z oczepami, na których wkrótce rozpoczną się podobne prace konstrukcyjne - dodaje rzecznik.
Obecnie ruch pociągów odbywa się bez zakłóceń. Po stronie Dzierzkowa, w miejscach, które nie kolidują z robotami mostowymi, rozpoczęły się już prace drogowe. - W tym rejonie powstaje podbudowa przyszłych jezdni, w tym m.in. wlotu ul. Średniej i jej nowego połączenia wzdłuż wiaduktu z ul. Metalową. Ustawiane są również krawężniki oraz układane nowe chodniki i zjazdy do posesji - przekazuje Dawid Puton.
Koszt całej inwestycji to blisko 180 mln zł. Część dotycząca budowy wiaduktu finansowana jest z budżetu miasta - na ten cel zostało przekazanych ok. 131 mln zł. Natomiast część kolejowa, czyli budowa peronu przystanku Radom Wschodni, to koszt niemal 48 mln zł.
Zakończenie prac planowane jest na lato przyszłego roku, choć według zapowiedzi, pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej.















Napisz komentarz
Komentarze