Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
piątek, 5 grudnia 2025 11:32
Reklama

1,5 % na ulotkach wyborczych

Radomscy samorządowcy zachęcają do wspierania organizacji pożytku publicznego z naszego miasta. W materiałach wyborczych będą pojawiały się organizacje pozarządowe, na rzecz których mieszkańcy Radomia mogą przekazać 1,5 proc. podatku.
1,5 % na ulotkach wyborczych

Źródło: Fot. cozadzien.pl / Magda Nawara

Czwórka kandydatów do Rady Miejskiej z Radomskiego Paktu Samorządowego Radosława Witkowskiego zapowiedziała, że na ich materiałach wyborczych pojawią się informacje dotyczące przekazywania 1,5 proc. podatku radomskim organizacjom pożytku publicznego. – Pomyśleliśmy, co dobrego możemy zrobić przy okazji kampanii wyborczej. Postanowiliśmy oddać część miejsca na naszych banerach i ulotkach wyborczych wybranym organizacjom pozarządowym – mówi Mateusz Tyczyński, kandydat do Rady Miejskiej. - Może to jest odpowiedni czas, żeby z wyborów zrobić coś, mimo wszystko, dobrego, a ten natłok materiałów wyborczych jakoś pożytecznie wykorzystać – dodaje Dawid Ruszczyk, kandydat do Rady Miejskiej.

Na materiałach wyborczych pojawią się wizytówki wybranych organizacji pozarządowych wraz z ich numerami KRS. W tym roku 1,5 proc. podatku można przekazać na 47 radomskich organizacji pożytku publicznego.

- Zachęcamy również pozostałych kandydatów wszystkich opcji politycznych do tego, by już po wyborach przekazać te banery instytucjom, które mogą je ponownie wykorzystać, np. schroniskom dla zwierząt – przekazuje Rafał Górski, kandydat do Rady Miejskiej. 

Deklaracje PIT za 2023 rok można składać do 30 kwietnia. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, polscy podatnicy mają możliwość przekazania 1,5 proc. na wybraną organizację pożytku publicznego.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

ReklamaElmas wędliny
Reklama
ReklamaSalon Oświetleniowy Mirat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama