Samorząd województwa mazowieckiego podpisał dwie pierwsze umowy dotyczące koncepcji budowy ok. 550 km tras rowerowych. Mowa tutaj o ścieżkach łączących Warszawę z województwami: łódzkim, podlaskim, warmińsko-mazurskim i świętokrzyskim. Na ten cel sejmik Mazowsza zarezerwował 11 mln zł. Pierwsza z umów dotyczy przebiegu trasy wzdłuż Wisły i na linii Kozienice-Radom- woj. świętokrzyskie. Trasa z Kozienic do Radomia i województwa mazowieckiego to ok. 95 km, a koszt całej umowy to ponad 2 mln zł.
– Mazowsze stawia na turystykę rowerową. Chcemy, aby mieszkańcy mogli aktywnie spędzać czas i odkrywać atrakcje, które są na wyciągnięcie ręki. Tu, na Mazowszu, ale także w innych regionach, bo nasze trasy będą elementem EuroVelo, czyli tras turystycznych o znaczeniu międzynarodowym. Ruszamy z pracami. Przeznaczyliśmy 11 mln zł na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej. Chcemy, aby na całym Mazowszu powstało aż 1100 kilometrów wygodnych tras – tłumaczy Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
Druga umowa dotyczy przebiegu tras wzdłuż linii kolejowych. Projekt zakłada powstanie m.in. odcinka z Warszawy do Radomia wzdłuż linii kolejowej Warszawa-Radom, a także odcinek do Piaseczna połączony trasą wzdłuż Wisły (ok. 35 km). Ponadto umowa obejmuje trasę z Warszawy do Żyrardowa i województwa łódzkiego (ok. 60 km), trasę z Warszawy do Ciechanowa i województwa warmińsko-mazurskiego (ok. 100 km), trasę z Warszawy do Siedlec i województwa podlaskiego (ok. 150 km). Koszt umowy to ponad 3 mln zł.
Przewidziany czas na opracowanie koncepcji to rok od podpisania umów. Następnym krokiem będzie przygotowanie projektów budowlanych i poprowadzenie inwestycji. Trasy te będą częścią sieci EuroVelo.
EuroVelo jest europejską siecią szlaków rowerowych. Jest to projekt Europejskiej Federacji Cyklistów, którego celem jest budowa 19 długodystansowych tras rowerowych biegnących przez całą Europę. Całkowita długość szlaków ma wynosić prawie 90 tys. km.
















Napisz komentarz
Komentarze