Węzeł przesiadkowy ma być zlokalizowany pomiędzy blokami spółdzielni Inżynieria, parkingiem Park & Ride a południową obwodnicą Radomia. Na pętli pojawią się trzy betonowe stanowiska postojowe z tzw. krawężnikami postojowymi. Według planów na każdym z przystanków ma się znaleźć podświetlona wiata z tablicą Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, a także linie naprowadzające dla osób niewidomych. Na jednym ze stanowisk powstanie również maszt do ładowania autobusów elektrycznych. Zakres zadania przewiduje także powstanie w tym miejscu ciągów pieszych i rowerowych, oraz biletomatu i wiaty dla rowerów.
Jak czytamy w komunikacie MZDiK pieniądze na tę inwestycję mogą zostać pozyskane z programu Polska Wschodnia i mowa tutaj nawet o 45 mln euro. Dotychczas województwo mazowieckie było wyłączone z podziału tych funduszy.
Pierwsze plany dotyczące nowej pętli autobusowej na os. Południe pojawiły się już niecałe trzy lata temu. Zawrzała wtedy w internecie dyskusja na temat jej wyglądu. Komentujący zarzucali wówczas MZDiK, że dwa stanowiska odjazdowe to za mało, a dodatkowo nie ma tam zaplecza dla kierowców. Jak jednak zaznacza MZDiK, internauci opierali się wtedy tylko na zarysie pętli, który nie był gotową dokumentacją.
Aktualnie został ogłoszony przetarg na opracowanie koniecznej dokumentacji projektowej, a nie na wykonanie prac. Zainteresowani projektanci mogą składać swe oferty do 23 lutego 2024 roku. Tego samego dnia nastąpi ich otwarcie.














Napisz komentarz
Komentarze