Pomysły przestępców na wyłudzanie pieniędzy za pomocą płatności internetowej są najróżniejsze. Oszuści powołują się m.in. na pilną potrzebę opłacenia zamówienia internetowego, potrzebę natychmiastowej naprawy auta bądź przerwę techniczną w swojej bankowości internetowej. W ostatnim czasie mieszkanka powiatu kozienickiego padła ofiarą takiego oszustwa. Kobieta myśląc, że rozmawia ze swoim bratem, przekazała kod do płatności internetowej, w wyniku czego straciła pieniądze.
Oszustwo z wykorzystaniem kodu płatności mobilnej polega na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościowym oraz wysyłaniu próśb o kod mobilnej płatności do znajomych właściciela przejętego konta.
Osoba, logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. Przestępca od razu wpisuje podany kod w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze. Co prawda, właściciel konta musi potwierdzić transakcję, ale robi to wierząc, że pomaga swojemu znajomemu, który znalazł się w potrzebie.
Policja apeluje o ostrożność przy wykonywaniu mobilnych płatności. Należy przede wszystkim potwierdzać, czy wiadomość z prośbą o pożyczkę na pewno została napisana przez znajomego.















Napisz komentarz
Komentarze