W tegorocznej edycji konkursu zwyciężyła praca Michała Dracza. Drugie miejsce należało do Ryszarda Kajzera, natomiast trzecie miejsce zajęła Justyna Czerniakowska. – Jest to ważny moment, ponieważ wybraliśmy pracę, która będzie nas promować przez cały rok. Plakat pojawi się na ścianach, witrynach, książkach, nalepkach czy nawet na koszulkach. Dlatego zależało nam, aby był to mocny i silny znak – tłumaczy Małgorzata Potocka, dyrektor Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu.
W konkursie udział brało 10 prac, które zostały ocenione przez jury, w składzie którego zasiedli: Małgorzata Potocka, Mariusz Knorowski, Tomasz Tyczyński, Jakub Ciężki a także Andrzej Pągowski. – W przypadku plakatu, który wykonał laureat, otrzymujemy bardzo ikoniczny wizerunek. Bohater znajduje się na głównym planie i jest łatwy do zidentyfikowania, a jednocześnie jest tu przemycona dodatkowa treść. Flaga, która znajduje się na plakacie, symbolizuje zmagania Gombrowicza z polskością – wyjaśnia Mariusz Knorowski, juror. Radomski teatr już od 30 lat jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego, który jest jednym z najważniejszych polskich festiwali teatralnych. W przyszłym roku będzie to już XVI edycja. – Oczywiście będzie to wyjątkowy festiwal. Mamy już zgłoszenia z Japonii, Argentyny czy Francji. Dodatkowo w przyszłorocznej edycji wystąpi także teatr z Nowego Jorku – informuje Małgorzata Potocka.
Konkurs na najciekawszy plakat realizowany jest w ramach działań okołofestiwalowych. Odbywał się on w formule zamkniętej, do której artyści byli zapraszani. – Festiwal jest co dwa lata, ale pomiędzy edycjami zawsze dzieje się szereg wydarzeń, które mają duże znaczenie dla życia kulturalnego miasta. Konkurs na najciekawszy plakat należy do takich właśnie wydarzeń – Mateusz Tyczyński, prezydent Radomia.
Była to trzecia edycja konkursu, w tym roku pula nagród wynosiła 13 tys. zł.















Napisz komentarz
Komentarze