
W XXXIII Plenerze dla Artystów Posługujących się Językiem Geometrii, zorganizowanym przez krytyka sztuki dr Bożenę Kowalską, wzięli udział twórcy z Polski, Austrii, Francji, Niemiec, Rosji, ze Szwecji i Szwajcarii. Tym razem jego uczestnicy, reprezentujący różne pokolenia oraz środowiska twórcze i stosujący rozwiązania charakterystyczne dla języka sztuki geometrycznej, rozważali kwestię postawioną w temacie pleneru – znaczenia i zależności pojęć „forma” i „nieprzedstawialność”. Ich prace, pomimo formalnej różnorodności, charakteryzuje typowa dla tego kręgu artystów atmosfera harmonii, równowagi, wyciszenia i kontemplacji.
Po wystawie, co stało się już tradycją, do zbiorów Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu trafi zespół wartościowych eksponatów, które powiększą kolekcję sztuki geometrycznej. Dwa poplenerowe obrazy wybrali do swoich prywatnych kolekcji sponsorzy pleneru – mecenas Jerzy Pieróg obraz Karoliny Jaklewicz, a mecenas Piotr Kochański obraz Jerzego Kałuckiego.
Ostatniej edycji pleneru nie wsparł finansowo Werner Jerke, lekarz okulista z Recklinghausen, zaprzyjaźniony od lat z uczestnikami i organizatorami tej imprezy. Wycofał się ze sponsorowania pleneru, przekazując prywatne środki na rzecz budowy własnego Muzeum Sztuki Polskiej. Otwarcie tej placówki miało miejsce w kwietniu 2016 roku. Budynek muzeum zdobi witraż zaprojektowany przez Wojciecha Fangora.
Wystawa czynna do 24 lipca.















