Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
wtorek, 23 grudnia 2025 22:23
Reklama

W marcu rusza rekrutacja do szkół podstawowych

8 marca rozpocznie się rekrutacja do szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Radomia. Postępowanie, wzorem lat poprzednich, jest prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego.
W marcu rusza rekrutacja do szkół podstawowych

Źródło: fot. archiwum cozadzien.pl

Do klas pierwszych w roku szkolnym 2022/2023 przyjmowane są dzieci 7-letnie (urodzone w roku 2015) objęte obowiązkiem szkolnym. Do szkoły podstawowej kandydaci przyjmowani są z urzędu (szkoła obwodowa) lub na wniosek rodziców (szkoła nie obwodowa). Kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I wyłącznie w tej szkole, przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia. Z kolei kandydaci, dla których wybrana szkoła nie jest szkołą obwodową, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do maksymalnie 3 wybranych przez siebie szkół podstawowych, układając własną listę preferencji.

Harmonogram rekrutacji:

  • 8 marca zostaną udostępnione oferty szkół podstawowych w systemie rekrutacyjnym
  • 8 marca-1 kwietnia rejestracja w systemie wniosków i zgłoszeń o przyjęcie do klasy pierwszej i złożenie w szkole pierwszego wyboru podpisanego wniosku oraz dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów rekrutacyjnych
  • 4-5 kwietnia - próba sprawności fizycznej dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klasy pierwszej sportowej
  • 11 kwietnia - opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
  • 11 kwietnia-21 kwietnia - złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do które zostało zakwalifikowane
  • 22 kwietnia - opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych

Procedura odwoławcza:

  • Od 22 kwietnia w terminu 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzice mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
  • W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice mogą wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej

Postępowanie uzupełniające:

  • 1 czerwca - opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc
  • 1 czerwca-13 czerwca - rejestracja w systemie wniosków lub zgłoszeń o przyjęcie na wolne miejsca i złożenie w szkole pierwszego wyboru podpisanego wniosku/zgłoszenia oraz dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów rekrutacyjnych
  • 14-15 czerwca - próba sprawności fizycznej dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klasy pierwszej sportowej
  • 21 czerwca - opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
  • 21-28 czerwca - złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której dziecko zostało zakwalifikowane
  • 29 czerwca- opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych
  • od 29 czerwca - procedura odwoławcza
  • od 29 czerwca do 31 sierpnia - opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

Reklama