Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
poniedziałek, 22 grudnia 2025 02:30
Reklama

Odjechana: Mazda CX-30. Czy da się lepiej?

Mazda CX-30 to kompaktowy SUV. Nowy model jest większy od CX-3 i niewiele mniejszy od CX-5. Zwinna, przyjemna i bezpieczna. Sprawdzi się jako idealne miejskie auto. Zobaczcie jakie wrażenia zapewniła "Odjechanej" Milenie Majewskiej w piękny mroźny dzień.

Testowany model to wersja Hikarii, o mocy 186 Koni Mechanicznych, z manualną skrzynią biegów, napędem na przód w kolorze Soul Red Crystal. Ceny modelu cx-30 zaczynają się od 107 tys. 900 zł. Najbogatsza wersja, którą testujemy kosztuje 144 tys zł.

 

 

 

Każda wersja Mazdy CX-30 wyposażona została w 24 woltowy układ hybrydowy Mazda M Hybrid, który zapewnia niższą emisję CO2 i mniejsze zużycie paliwa. SILNIK e-SKYACTIV X - To innowacyjna jednostka napędowa, poprzez którą inżynierowie Mazdy udowodnili, że można obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin bez zmniejszania pojemności silnika. Kluczem jest jego wydajność. Konstrukcja łączy największe zalety silników benzynowych i wysokoprężnych.

Silnik e-SKYACTIV X z systemem zapłonu samoczynnego sterowanego iskrą daje szeroki zakres użytecznych obrotów i zapewnia wysoki moment obrotowy. Zwiększa to dynamikę, zapewnia elastyczną pracę i mniejsze wibracje oraz zapewnia większa oszczędność. Dwulitrowe silniki benzynowe są dostępne w modelu CX-30 w trzech wersjach mocy do wyboru. Bazowa, 122-konna wersja e-Skyactiv-G umożliwia osiągnięcie "setki" po 10,6 s, a jej średnie spalanie wynosi 5,9 l na 100 km. Kolejna wersja 2.0 e-Skyactiv-G generuje 150 KM, od 0 do 100 km/h potrzebuje 8,8 s i przeciętnie spala niecałe 6 l na 100 km. Odmiana 2.0 e-Skyactiv X, o mocy 186 KM, przyspiesza do setki w 8,3 s i zużywa średnio 5,6 l. Niezależnie od silnika do wyboru jest manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

O bezpieczeństwo kierowcy dbają liczne systemy. Auto posiada m.in. przednie matrycowe reflektory diodowe z systemem oświetlenia adaptacyjnego i system kamer 360. Wyposażone jest też m.in. w system wykrywający znużenie kierowcy z kamerą, 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowy kierowcy), asystenta martwego pola, utrzymanie pasa ruchu, skaner znaków drogowych, czujniki deszczu i świateł oraz system e-call.

Każdy model Mazdy powstaje zgodnie z ewolucyjną filozofią KODO. Język stylistyki Kodo to Dusza Ruchu. Ma ona oddać poczucie dynamiki za pomocą wyrazistej formy. Jej elementy są dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Jak piszą producenci - postanowiliśmy wznieść projektowanie samochodów do poziomu sztuki, a celem ewolucyjnej filozofii projektowania Kodo jest stworzenie nowej definicji elegancji i piękna, która wyrasta z japońskiej estetyki.

Estetyka Mazdy, głęboko zakorzeniona w japońskiej tradycji, objawia się szlachetnym minimalizmem oraz precyzją każdego detalu. Zasada „mniej znaczy więcej” widoczna jest w ergonomiczniej przestrzeń kokpitu. Mazda CX-30 ma też świetny system nagłośnienia BOSE, będący integralną częścią konstrukcji samochodu. Oferuje głęboki i przestrzenny dźwięk z szerokim zakresem częstotliwości oraz niewiarygodną jakość tonów niskich dzięki technologii BassMatch.

 

 


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama