- Pozostało jeszcze dopełnienie formalności związanych z przedstawieniem przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy. Po dostarczeniu tego dokumentu będziemy gotowi do podpisania umowy na kontynuację projektowania i budowę blisko 15-kilometrowego odcinka S7 pomiędzy Lesznowolą a Tarczynem. - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przetarg
Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu, 29 kwietnia 2021 r. jako najkorzystniejszą GDDKiA wybrała złożoną przez firmę PTU Intercor.
Zakres prac
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, ewentualne uzyskanie zamiennych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, wykonanie remontu blisko 17 km „starej” DK7, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
29 kilometrów trasy i trzy zadania realizacyjne
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:
- od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
- od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,
- od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Umowny termin zakończenia wszystkich prac mija w październiku 2022 r.















Napisz komentarz
Komentarze