Ponad dwa tygodnie później niż zapowiadano wyruszą do Warszawy przez Warkę pociągi pasażerskie. 28 czerwca pojedziemy z Radomia do Warszawy Śródmieście pociągiem Intercity Sienkiewicz. Jak podaje rynek kolejowy, ma on być też najszybszym, jaki połączy centrum stolicy z naszym miastem – w czasie godziny i 24 minut. O kilka minut dłużej kursować ma przyspieszony Radomiak Kolei Mazowieckich.
- Faktycznie dziś odbyła się wizytacja budowy, przejazd drezyną z Warki do Radomia. Prace posuwają się naprawdę bardzo szybko do przodu. Termin, który wskazywało PKP na uruchomienie połączenia między Warszawą a Radomiem przynajmniej po jednym torze, czyli czerwiec, będzie dotrzymany - mówi Artur Standowicz, wicewojewoda mazowiecki.
30 czerwca dwa tory będą ułożone do Lesiowa, a do końca sierpnia pojedziemy dwoma torami do stolicy.
Przypomnijmy, modernizacja linii kolejowej nr 8 obejmuje budowę drugiego toru na odcinku Warka–Radom, przebudowę mostu nad rzeką Pilicą oraz budowę lub przebudowę pięciu wiaduktów kolejowych i dwóch drogowych, 14 mostów kolejowych i dwóch drogowych oraz dwóch przejść podziemnych.
Linia kolejowa nr 8, położona na południu województwa mazowieckiego, jest częścią kompleksowej transeuropejskiej sieci transportowej, ale w wielu miejscach prędkość pociągów nie może przekraczać 60 km/h. Modernizacja pozwoli na podniesienie prędkości maksymalnej do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.















Napisz komentarz
Komentarze