Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
sobota, 6 grudnia 2025 16:15
Reklama

Trasa N-S z dofinansowaniem

Radom otrzymał blisko 10 mln zł na dofinansowanie budowy drugiego odcinka trasy N-S. Pieniądze pochodzą z rezerwy subwencji ogólnej. - To stwarza szansę, że będziemy mogli zrealizować kolejne zadania - przyznaje prezydent Radomia.
Trasa N-S z dofinansowaniem

Źródło: fot. cozadzien.pl

Przypomnijmy, w poniedziałek parlamentarzyści PiS przekazali dobre informacje dla lokalnych samorządów, chodzi o pieniądze z rezerwy subwencji ogólnej na inwestycje lokalne. Dzięki temu Radom otrzyma blisko 10 mln zł dofinansowania na budowę drugiego odcinka trasy N-S, powiat radomski ponad 3,6 mln zł, a powiat przysuski ponad 2,3 mln zł.

Prezydent Radomia przyznaje, że to dla miasta świetna wiadomość. – To bardzo dobra decyzja. Dziś, w dobie pandemii i jej skutków finansowych, które dotykają samorządy, każda złotówka cieszy. Przyznana nam subwencja pokryje znaczną część kosztów inwestycji, a to stwarza szansę, że będziemy mogli zrealizować kolejne zadania – mówi prezydent Radosław Witkowski.

Podczas poniedziałkowej konferencji przewodnicząca rady miejskiej Kinga Bogusz, na której ręce trafił symboliczny czek poinformowała, że "zaprasza prezydenta Radomia Radosława Witkowskiego do tego, aby wspólnie z radnymi PiS usiadł i zastanowił się na co przeznaczyć pieniądze, które zostały przekazane". - W sytuacji, w której do budżetu miasta wpływa dofinansowanie z ministerstwa, środki zabezpieczone na realizację inwestycji stają się wolne i można je przekazać czy na przebudowę wiaduktu, czy na remont ul. Wolanowskiej czy też na radomski SOR - stwierdziła przewodnicząca. 

Budowa 1,5-kilometrowego odcinka trasy N-S łączącego osiedle Południe z węzłem w ulicy Młodzianowskiej, w tym ronda na skrzyżowaniu z ulicą Wjazdową, jak informuje wiceprezydent Mateusz Tyczyński, przebiega zgodnie z harmonogramem. Na całej długości są już ułożone kable energetyczne, gotowe jest odwodnienie i pierwsza warstwa podbudowy. Na odcinku od Wjazdowej do Żakowickiej widać przebieg drogi wyznaczony krawężnikami. Obecnie trwają prace przy budowie studzienek kanalizacyjnych. - To bardzo ważny element układu drogowego Radomia. Ten odcinek odciąży ulice Wierzbicką i 1905 roku. Natomiast cała trasa N-S z pewnością usprawni ruch między południową, a północną części naszego miasta - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.

Termin zakończenia prac przy budowie drugiego odcinka trasy N-S to koniec września tego roku. Całkowity koszt inwestycji to 26,5 mln złotych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Komentarze

du 25.05.2021 14:53
Pieniądze pochodzą z rezerwy subwencji ogólnej.........................gdyby nie takie rezerwy toby nic nie powstało w tej mieścinie...

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Radomiak 25.05.2021 12:50
Wstyd, że ktoś w tych czasach buduje drogę przelotową o takich parametrach. Zamiast od razu zrobić po 2 pasy to pewnie zbudują chodniki po 4 metry z każdej strony, skręty oraz niepotrzebne zakręty. Mamy już przykład łącznika pomiędzy dworcem, a ulicą szklaną, spokojnie można było zrobić po dwa pasy. Wystarczy jeden autobus, nauka jazdy i jedziemy 40km/h TRASĄ N-S. Dalej uważajcie na wiadukt, żeby nie spadł Wam na głowę. Kolejny przykład to ulica Kozienicka wylot z miasta praktycznie jeden z najważniejszych i nawet nie ma pasa żeby można się było podłączyć, za to mamy piękny skwer z zarastającą trawą, nawet terenu nie potrafią wywalcować. Czy jest jakiś nadzór, osoba odbierająca inwestycje, czy nie widziała jakie dziury są jadąc z wiaduktu na Żółkiewskiego przecież ta trasa ma kilka miesięcy... Czy taki syf jest do zaakceptowania ? włodarze tego miasta chyba nie latają helikopterami i mogą to zauważyć.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
du 25.05.2021 14:52
Tego węzła nie warto naprawiać, rozebrać i wybudować bezkolizyjne to jedyne rozwiązanie.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Obserwator 25.05.2021 10:58
nowe wybory chyba tuz tuz .kupuja sprytne baby z radomia

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
unia 25.05.2021 10:31
Śladem Czech. trzeba zaprzestać budowy stadionu bo brak jest wody w okolicy. Tak twierdzi Róża Thun

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
2050 25.05.2021 10:09
Ogólnie to ile tej kasy ukradzionej pod stołem mają zakumulowanej. Rezerwa kryzysowa dla i do dyspozycji . Polewka wyborcza.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
2050 25.05.2021 10:05
No i proszę PiS rzucony na kolana. W zębach kasę przynieśli. I tak tym elektoratu sobie nie kupią. Ludzie już zmądrzeli czym PiS "pachnie"

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
włodek 25.05.2021 10:29
Pożyjemy zobaczymy.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
off 25.05.2021 09:45
to nie jest zadna trana ny-sy tylko droga dojazdowa po jednym pasie. zejdzcie na ziemie.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".
 
Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Reklama